نسخه چاپی

مدیریت ناصحیح دلیل اصلی قاچاق سوخت

عضو كمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از كوتاهی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در كنترل، نظارت و ممانعت از قاچاق سوخت، گفت: مدیریت ناصحیح مشكل اصلی در شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

به گزارش نما، علی بختیار با اشاره به معضل قاچاق سوخت، گفت: متاسفانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایراندر زمینه قاچاق سوخت پاسخگو نیست و نتوانسته وظایف خود را در سوخت‌رسانی مناسب و جلوگیری از قاچاق به درستی انجام دهد و کوتاهی این شرکت در ممانعت از قاچاق سوخت بسیار چشمگیر است.

کوتاهی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کنترل، نظارت و ممانعت از قاچاق سوخت

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کنترل، نظارت و ممانعت از قاچاق سوخت کوتاهی می‌کند، ادامه داد: به‌ عنوان مثال در شهرستانی همچون گلپایگان، مسئله قاچاق سوخت بسیار شایع است اما در مقابل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سوخت را به کفایت در اختیار کشاورزان و افراد دارای ماشین‌آلات کشاورزی قرار نمی‌دهد.

مدیریت ناصحیح؛ مشکل اصلی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی/ایجاد مشکل برای CNG ها

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشکلات متعددی را برایCNG ها ایجاد کرده است، به همین دلیل باید مدیریت ناصحیح را مشکل اصلی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دانست.

بختیار با اعتقاد به اینکه تعامل میان جایگاه‌داران و مجموع نظام توزیع در حوزه‌های سوخت مایع، CNG و... به‌عنوان بخش خصوصی به درستی برقرار نیست، اظهارکرد: عدم تعامل صحیح میان جایگاه‌داران و مجموع نظام توزیع گرفتاری‌های بسیاری را ایجاد کرده و میزان قاچاق گازوئیل و بنزین روز به روز در حال افزایش است.

برندسازی جایگاه‌های سوخت به معنای واقعی صورت نگرفته چراکه برند به معنای ارائه کیفیت، خدمات و قیمت‌های متفاوت نسبت به برند رقیب است لذا ایجاد برندی که قدرت رقابت نداشته و بیشتر جنبه تکلیفی دارد تنها اسمی از برند را یدک می‌کشد

برندسازی جایگاه‌های سوخت صرفا منافعی را برای افراد خاص ایجاد کرده

این نماینده مجلس دهم با اشاره به برندسازی جایگاه‌های توزیع سوخت توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: این برندسازی به معنای واقعی صورت نگرفته چراکه برند به معنای ارائه کیفیت، خدمات و قیمت‌های متفاوت نسبت به برند رقیب است لذا ایجاد برندی که قدرت رقابت نداشته و بیشتر جنبه تکلیفی دارد تنها اسمی از برند را یدک می‌کشد و صرفا منافعی را برای افراد خاص ایجاد کرده است.

وزیر نفت باید نسبت به تغییر مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اقدام کند

وی از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گلایه و انتقاد کرد و گفت: وزیر نفت باید نسبت به جایگزینی فردی در مدیریت این شرکت با توان اداره چنین شرکتی و اصلاح مجموع نظام توزیع اقدام کند.

خلاء قانونی برای اصلاح نظام توزیع سوخت وجود ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است خلاء قانونی برای اصلاح نظام توزیع سوخت وجود ندارد و تنها پیگیری و جدیت برای مقابله با قاچاق و رفع نارضایتی‌ها در حوزه مدیریت شرکت پخش مشاهده نمی‌شود.


۱۳۹۷/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...