نسخه چاپی

احمدی نژاد: یكی از مراجع علمی خواهیم شد

عکس خبري -احمدي نژاد: يکي از مراجع علمي خواهيم شد

وی تصریح كرد: ما می‌توانیم به جایی برسیم كه همه چشم‌ها به سمت ایران برگردد و به امید خدا اگر سرعت علمی كشور با همین شتاب پیش برود، كمتر از 10 سال دیگر به یكی از مراجع علمی دنیا خواهیم شد.

رييس جمهوراظهاراميدواري كردكه چنانچه سرعت علمي كشور با همين شتاب پيش برود، كمتر از 10 سال ديگر ايران به يكي از مراجع علمي دنيا تبديل شود.

به گزارش ايسنا محمود احمدي‌نژاد پس از افتتاح همزمان پروژه‌هاي عمراني، صنعتي و پزشكي در استان گيلان در جمع مديران و مسئولان اين استان طي سخناني خاطر نشان كرد: استان گيلان به واسطه حضور جمعي از بهترين ملت ايران و بهترين‌هاي جهان، استان ممتاز كشور است، گيلان ديار انديشه‌هاي بلند، دست‌هاي پربركت و قلب‌هاي مهربان است كه وجودشان سرشار از بركت و فايده براي ملت ايران و جامعه بشري است.

وي افزود: مردم گيلان در طول تاريخ پرچم‌دار ايمان ناب، توحيد، عدالت، عشق به ارزش‌هاي الهي و پيامبر و آل ايشان بودند و در دامن خود عالمان، مجاهدان و انسان‌هاي بزرگي تربيت كردند.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به تعدادي از پروژه‌هايي كه امروز افتتاح شد، افزود: يكي از كارهاي مهم تكميل آزاد‌راه قزوين ـ رشت بود كه حدود 11 كيلومتر آن در مسير رودبار ـ منجيل و گلوگاه سختي بود. اين پروژه شروع شده و حدود 310 ميليارد تومان پيش بيني هزينه براي آن شده است كه اميدواريم هرچه زودتر تمام شود و در اختيار مردم قرار گردد كه حتما اين مسير يكي از زيباترين مسير‌هاي ارتباطي كشور خواهد شد.

وي ادامه داد: پروژه‌ ديگر كه با سرعت جلو مي‌رود، پروژه راه‌آهن است و كار آن با وجود پل‌ها و تونل‌هاي بزرگ در حال انجام است و اين اطمينان را مي‌دهيم كه اين پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد و اين پروژه نيز يكي از بهترين مسير‌هاي راه‌آهن ايران و شايد جهان خواهد بود كه اميدواريم در دولت دهم به اتمام برسد.

احمدي‌نژاد همچنين افتتاح خط توليد انبوه داروي ضد سرطان را از ديگر افتخارات دانشمندان و متخصصان داخلي برشمرد و گفت: بشر امروز به خاطر نوع زندگي دچار انواع بيماري‌ها و مرض‌ها است و همه ما از مريضي ناراحتيم. البته آن روز خواهد آمد و عدالت‌گستر حاكم خواهد شد و تمام غم‌ها و مريضي‌ها خواهد رفت.

وي با اشاره به اين‌كه در دنيا صهيونيست‌ها بر همه عرصه هاي اصلي حاكم هستند، افزود: نظام بانكي، اقتصادي، مراكز اصلي سياست و مراكز تخريب فرهنگ‌ها در دست آن‌ها است. همچنين انحصار عرضه دارو و درمان نيز در اختيار آن‌ها است و آن‌ها ثروت، سلامت، جان و حيثيت ملت‌ها را غارت مي‌كنند و دارو را با تحميل سياسي به آن‌ها مي‌فروشند و ازجمله اقلام تحريمي‌ دارو‌ها هستند.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه ورود به اين عرصه نيازمند خودباوري، شجاعت و پشتوانه علمي بالا است، تصريح كرد: امروز دانشمندان و جوانان ما با خودباوري و شجاعت وارد اين عرصه شده‌اند و خداوند ابزار آن را برايشان فراهم مي كند، به طوري كه هر روز شاهد معرفي داروهاي پيشرفته و موثر هستيم.

وي همچنين با اشاره به افتتاح پروژه مسكن مهر در استان گيلان، افزود: بحث مسكن براي ما بسيار مهم است؛ چراكه مركز تربيت انسان‌هاي متعالي ومحل استحكام خانواده، عشق و صميميت مسكن است و امروز خوشحال هستيم كه بيش از 90 هزار مسكن در حال ساخت است كه امروز 13 هزار و 500 واحد افتتاح شد و به گفته مسئولان در چند ماه آينده 13 هزار واحد ديگر نيز در مركز استان گيلان به بهره‌برداري خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد همچنين پايان عمليات گازرساني به روستا‌هاي منطقه تنيان را نشان‌دهند جهت‌گيري‌هاي دولت و خدمت‌گذاران ملت عنوان كرد وافزود: بايد بخش مهمي از خدمات كشور متوجه روستا‌ها باشد؛ چراكه اگر روستا‌ها آباد باشند و اميد به زندگي‌ و نشاط در روستا‌ها بالا باشد، شهر‌ها آباد و با نشاط خواهند ماند.

وي گفت:‌عقبه اقتصاد و بافت اجتماعي كشور و استحكام آن به كساني كه روي زمين مشغول خدمت و آبادني هستند بر مي‌گردد كه مركز آن روستا است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه در سال 84، 247 روستا در استان گيلان از نعمت گاز برخودار بوده‌اند، گفت: اكنون 928 روستا در اين استان از اين نعمت برخوردار شده‌اند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه نوكري و خدمت‌گذاري ملت ايران بالاترين مدالي است كه يك نفر مي‌تواند به آن برسد، گفت: ‌ملت ايران با فداكاري در طول تاريخ شايستگي‌هاي خود را اثبات كرده است و ما از همه دست‌اندركاران، خدمت‌گذاران، مديران و سرمايه‌گذاران تشكر مي‌كنيم و اميدواريم با حمايت همه شما استان گيلان به بالاترين نقطه پيشرفت و آبادني برسد.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه از انسان جز نيكي و خدت باقي نمي‌ماند، افزود: آن بخش از تلاش و دستاورد انسان كه براي خود اوست، تمام مي‌شود و از بين مي‌رود، اما آن بخشي كه براي تعالي جامعه و رفع مشكلات ديگران و آباداني كشور و برافراشتن پرچم توحيد،‌عدالت وعزت يك ملت بزرگ باشد، ماندگار خواهد بود.

رييس‌جمهور تصريح كرد:‌امروز خداوند اين فرصت را به ملت ايران داده كه در عرصه‌هاي بزرگ و سرنوشت‌ساز، الگو و پيشگام جامعه بشري باشد، به طوري كه در دنيا براي همه اهل فهم روشن شده كه پيام، ‌انديشه و اعتقادات ملت ايران همان گمشده‌اي است كه بشريت هزاران سال به دنبال مي‌گشته، اين انديشه برگرفته از پيامبر و آل ايشان است كه به دنبال برافراشتن پرچم توحيد، عدالت و كمال براي همه انسان‌ها است.

وي تصريح كرد: ملتي كه پيام نداشته باشد، نمي‌تواند ادامه حيات دهد و ملتي كه به دنبال اصلاح جامعه نباشد، در اصلاح خود خواهد ماند و ملتي كه ابرقدرت‌ها را كنار نزد و بساط ظلم و جور آن‌ها را بر نچيند، نخواهد توانست ادامه حيات دهد.

وي خاطر نشان كرد: پشتوانه يك پيام الهي، ‌انساني و متعالي همان عمل متعالي است.

رييس‌جمهور با تاكييد بر اين‌كه ما بايد ايران را از جهات گوناگون بسازيم، تصريح كرد: كشوري كه مدعي پيروي از بهترين‌هاي هستي‌ است، بايد زيبا،‌آباد و پيشرفته باشد و از هر نظر عالمانه اداره شود و همه چيز آن الگو باشد.

احمدي‌نژاد افزود: اينگونه نيست كه حرف و عمل همخواني نداشته باشد، ملتي‌مي‌تواند الگو شود كه همخواني حرف و عملش در حد اعلاي خود قرار گيرد؛ چراكه نمي‌شود كشوري دنيا را به سمت عدالت دعوت كند، اما در خود تبعيض، فقر و بيكاري باشد، ‌يا در آن كشور شكستن كرامت انسان ولو يك مورد باشد، با تخريب يك نفر همه انسانيت تحقير شده است.

رييس‌جمهور در ادامه با تاكيد بر اين‌كه ساختن ايران مستلزم همراهي، همدلي و كار و تلاش است، گفت: ساختن قدم به قدم و به تدريج است و خون دل خوردن و تحمل كردن مي‌خواهد، البته دست‌هاي پليد فراواني در گوشه و كنار در هم تنيده شده تا نگذارند ايران ساخته شود و همه حرف‌هايشان بهانه اي است تا ايران ساخته نشود. چون اگر اين الگوي متعالي در برابر ملت‌ها قرار گيرد، هيچ كسي به حرف آن‌ها گوش نخواهد كرد.

وي گفت: اين معادله بايد عوض شود و باور من اين است، تنها ملتي كه ظرفيت آن را دارد اين معادله را به هم بزند، ملت ايران است و تاريخ، ‌باور، ايمان، پاكي، عشق و محبت ايران اين ظرفيت را ايجاد كرده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه امروز همه بايد در مسير ساختن ايران در يك جهت باشيم، گفت: هر قدم و قلمي كه بخواهد ذهن‌ها را مخدوش و از اين مسير باز دارد و تبعيض، تحقير،‌بي‌عدالتي و ظلم كند و حقوق مردم را ناديده بگيرد حتما در مقابل ملت ايران است.

وي تصريح كرد: ما مي‌توانيم به جايي برسيم كه همه چشم‌ها به سمت ايران برگردد و به اميد خدا اگر سرعت علمي كشور با همين شتاب پيش برود، كمتر از 10 سال ديگر به يكي از مراجع علمي دنيا خواهيم شد.

رييس‌جمهور در پايان با اشاره به اين‌كه پروژه‌هاي بزرگي در استان گيلان در حال اجرا است، افزود: سال‌ها با اين تصور كه صنعت با كشاورزي تزاحم دارد، اين استان از پيشرفت‌هاي صنعتي دور ماند و اكنون اين موانع برداشته شده و دولت در خدمت استان است تا به سرعت به جلو برود و در آينده نزديك حرف اول را در منطقه بزند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...