نسخه چاپی

نمی‌توانم ترامپ را از بیان اظهارات توهین‌آمیزِ نژادپرستانه باز دارم

نامزد دموكرات انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریكا اعلام كرد در حال حاضر نمی‌تواند برای ممانعت از اظهارات نژادپرستانه و توهین‌آمیز دونالد ترامپ كاری انجام دهد.

به گزارش نما، «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در سنای آمریکا که پیشتر نامزدی خود را برای انتخابات 2020 اعلام کرده بود، روز گذشته (شنبه) در یک سخنرانی در «سو سیتی» در ایالت آیووای آمریکا به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پرداخت.

وی در این سخنرانی گفت: هم اکنون من نمی توانم دونالد ترامپ را از کارهایی که می خواهد انجام دهد، باز دارم. من نمی توانم او را از بیان اظهارات توهین آمیزِ نژادپرستانه باز دارم. من این قدرت را ندارم.

وارن در ادامه افزود: اما کاری که می توانم بکنم این است که می توانم به خاطر خانواده هایمان در این نبرد (رقابتهای انتخاباتی) بمانم؛ زیرا در نهایت فکر می کنم که انتخابات 2020 سرنوشت دهها میلیون خانواده در سراسر کشور را مشخص می کند. کسانی که به دنبال یک فرصت هستند که کشور آمریکا را به گونه ای بسازند که فقط برای مردم سطح بالا کار نکند؛ بلکه برای همه ما کار کند و من به همین دلیل در این نبرد هستم.

الیزابت وارن در آخرین روز از سال 2018 میلادی نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را اعلام کرد. ترامپ و وارن تاکنون بارها یکدیگر را هدف حملات لفظی قرار داده‌اند. رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها الیزابت وارن را به سخره گرفته و او را «پوکاهانتس» خوانده بود. پوکاهانتس یک شخصیت تاریخی سرخپوست در قرن 17 میلادی است.

ترامپ همچنین پیشتر گفته بود که اگر الیزابت وارن با انجام یک آزمایش دی ان ای اصالت آمریکایی خود را اثبات کند، او یک میلیون دلار به خیریه اهدا خواهد کرد. این در حالی است که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، وارن نتایج آزمایش دی ان ای خود را منتشر کرد که نشان می داد او از بومیان آمریکا محسوب می شود. اما با وجود انتشار این آزمایش، ترامپ همچنان به انتقاد از الیزابت وارن ادامه داد و حتی این آزمایش را نامعتبر دانست.


۱۳۹۷/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...