نسخه چاپی

جلالی: روند فعلی بودجه‌ریزی در كشور اشتباه است

رئیس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معتقد است روند فعلی بودجه‌ریزی در كشور اشتباه است.

به گزارش نما، نشست بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور با حضور کاظم جلالی، رئیس این مرکز و ایروان مسعودی اصل، قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

جلالی در این نشست با اشاره به روند بودجه‌‌نویسی در کشور این امر را ناصواب دانست و گفت:‌ بارها و از تریبون‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که روند فعلی بودجه‌ریزی در کشور اشتباه است و باید مورد آسیب‌شناسی، رفع نواقص و تصحیح روند کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات بودجه‌ای کشور را مرتفع کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ‌اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته ‌است، راهکار اصلی مقابله با تحریم‌هاست که باید در بودجه‌ریزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی طی هر سال بودجه‌ای، اقدامی در جهت تحقق بودجه‌ای مقاوم در برابر تحریم‌ها و تهدیدهاست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هزینه‌های جاری و دستمزدها را بیشترین سهم از بودجه 98 به‌مانند سال‌های قبل دانست و خاطرنشان کرد: چابک‌سازی دستگاه‌ها و سازمان‌ها یکی از اقداماتی است که باعث خواهد شد تا بودجه بیشتری برای بخش‌های عمرانی اختصاص پیدا کند.

شایان ذکر است در این نشست که معاونان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور داشتند نقاط قوت و ضعف کلیات لایحه بودجه سال 98 کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و نظرات و دیدگاه‌های مختلف در این حوزه ارائه شد.

۱۳۹۷/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...