نسخه چاپی

بازگشایی درهای «میدان مشق»

شهردار تهران از باز شدن درهای میدان مشق تا ساعت 24 برای شهروندان در پی مذاكره با وزیر امور خارجه خبر داد.

به گزارش نما، در این دیدار ضمن رد و بدل شدن صحبت‌هایی میان پیروز حناچی و محمدجواد ظریف پیرامون مسائل روز، دوطرف درباره استفاده عمومی از میدان مشق و بهره‌گیری بیشتر از ساختمان‌های تاریخی این محوطه در راستای احیای هویت شهری و تاریخی گفتگو کردند. در نهایت شهرداری و وزارت خارجه به توافقاتی در این راستا رسیدند چراکه مدیریت محوطه میدان مشق به‌عنوان فضای مشترک بین شهرداری، وزارت خارجه و دانشگاه هنر نیازمند همکاری این ۳ ارگان و همچنین رعایت مقررات کاری و امنیتی است تا شرایط استفاده بیشتر شهروندان از آن فراهم شود.

حناچی، شهردار تهران در خصوص این جلسه گفت: قرار شده تا شهرداری نیروی لازم برای حفاظت و حراست از مجموعه میدان مشق را از ساعت ۱۸ تا ۲۴ تامین کند و عملا درب میدان مشق بعد از ساعات اداری هم به روی مردم باز باشد.

وی با بیان اینکه از اول دی ماه، ورود خودرو‌هایی که پارکینگی برای آن‌ها در ساختمان مجموعه میدان مشق تعبیه نشده، ممنوع شده است، گفت: «سازمان‌های مستقر در مجموعه فهرست پلاک‌های خودرو را اعلام کرده‌اند و به این ترتیب فقط خودرو‌هایی که پلاک‌شان ثبت شده از گیت میدان مشق عبور می‌کنند و به داخل پارکینگ ساختمان می‌روند. از سوی دیگر با هماهنگی صورت گرفته از اول دی ماه خودروی پارک شده در میدان مشق نمی‌بینیم.»
حناچی اضافه کرد: «یکسری از خودرو‌ها هم برای وزارت امور خارجه بود که آن‌ها هم موظف شدند محل پارک‌شان را به پارکینگ وزارت خارجه انتقال دهند.»

پکیجی از موزه‌ها

شهردار پایتخت اعلام کرد که در صحبت‌های انجام شده با وزیر امور خارجه موضوع اضافه شدن میدان مشق به عرصه عمومی شهر ارائه شد. حناچی گفت: بر این اساس، پکیجی از موزه‌های ایران باستان، ملک، دوران اسلامی، پست، عبرت و مجموعه دانشگاه و مرکز اسناد و موزه وزارت خارجه به‌عنوان عرصه‌های همگانی تهیه خواهد شد. وزارت نفت هم ابراز تمایل کرده تا اولین ساختمان نفتی ایران - که مربوط به ساختمان بریتیش پترولیوم بوده- را به مجموعه مذکور اضافه کند.

دیگر هماهنگی روز گذشته این بود که گیت‌هایی به صورت مشترک تعبیه شوند و تا آنجا که امکان‌دارد حصار‌های کم کاربرد حذف شوند.

شهردار پایتخت همچنین از تقویت نور عمومی میدان مشق خبر داد و گفت: براساس توافقات قبلی نورپردازی ساختمان‌های تاریخی میدان با هماهنگی شهرداری تهران، وزارت امور خارجه و اداره برق انجام می‌شود.

حناچی افزود: برنامه‌های فاخر و رویداد‌های ملی و شهری را برای اجرا در این محدوده طراحی کرده و متناسب با شرایط محیطی و امنیتی و با درک درستی از حساسیت‌های دیپلماتیک با وزارت امور خارجه برگزار خواهیم کرد. وزارت خارجه هم برنامه‌های دیپلماتیک بعضا با رویکرد وزارتخانه ترتیب داده که در همان میدان قابلیت برگزاری دارند.

وی با اشاره به کارکرد بهتر و ظرفیت‌های فرهنگی موجود در میدان مشق گفت: قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل شود که نماینده شهرداری در این کارگروه، معاون شهرسازی و معماری خواهد بود و نماینده وزارت امور خارجه هم مدیرکل پشتیبانی وزارتخانه است. مقرر شد آن‌ها بررسی کنند و ببینند که آیا زمینه بهره برداری فرهنگی، تاریخی و هنری از ساختمان‌ها و بنا‌های این مکان وجود دارد و امکان انجام این مهم را فراهم کنند و اینکه آیا می‌شود بخشی از آن را به فضای نمایشگاهی یا موزه تبدیل کرد. قرار شد از بُعد فنی این موضوع بررسی شود چراکه هر دوطرف با کلیت کار موافق بودند. منتها نیاز به یک کار فنی و مطالعاتی دارد که آن کارگروه مامور انجام آن شد.

۱۳۹۷/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...