نسخه چاپی

بيانيه 15 تن از مشاورين به نام خاتمي

او جام زهری را نوشید تا در انتخابات ریاست جمهوری بعدی وارد شود!

عکس خبري -او جام زهري را نوشيد تا در انتخابات رياست جمهوري بعدي وارد شود!

15تن از مشاورین خاتمی اقدام به تدوین بیانیه ای كرده اند كه در آن سعی شده از موضع جعلی یك لیدر دلسوز عنوان شود.

به گزارش نمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پس از شرکت و راي دادن خاتمي در انتخابات 12 اسفند بسياري از طرفداران وي که عمدتا در اردوگاه ضد انقلاب فراري قرار دارند حملات شديدي را به او آغاز کرده اند.

نگاهي گذرا به وب سايت ها و وبلاگ هاي ضد انقلاب نشان مي دهد که حملات به خاتمي روز به روز در حال افزايش است و ادبيات اين تهاجم هم به نحو بي سابقه اي تند شده است .
اين در حالي است که مراجعه به سوابق اظهارات و موضع گيري هاي چند ماه گذشته او نشان مي دهد که خود خاتمي باني ايده تحريم بوده و ضد انقلاب خارج از کشور هم در پيوند با وي (و احتمالا تحت اشراف کانون واحدي که هم خاتمي را اداره مي کند و هم ضد انقلاب را) به اين ايده روي آورده است. بنابراين آنچه عصابانيت ضد انقلاب را به اوج رسانده اينست که خاتمي که خود تئوريسين تحريم بوده تبديل به اولين کسي شده که اين ايده را زير پا مي گذارد. بسيار جالب است به ياد بياوريم که خاتمي فقط در طول سال 90 (و نه در جريان فتنه 88 ) 48 بار در مورد اينكه" راي مردم اثر گذار نيست "و يا اظهاراتي با مضمون اينكه "وقتي ‌آزادي در جامعه حاكم نباشد مردم تمايلي براي شركت در تعيين سرنوشت خود ندارند" داشته است مهمتر اينكه خاتمي به گفته و اذعان همه نزديكان ، طرفداران و ضد انقلاب يكي از تئورسين‌هاي تحريم انتخابات بعد از فتنه 88 بود همانطور كه رجب مزروعي، از هم قطاران وي كه هم اكنون خارج نشين و ضد انقلاب تمام عيار است قبل از انتخابات 12 اسفند درگفتگو با تلويزيون رسا مي‌گويد خاتمي در انتخابات شركت نمي‌كند چون مردم وما اصلاً به توصيه او انتخابات را تحريم كرده ايم و حالا با اين تفاسير اصلاً بحث مشاركت وي در انتخابات 12 اسفند مطرح نيست فقط اين موضوع مطرح است كه‌ آيا مردم پيام او را در مورد تحريم انتخابات دريافت كرده‌اند كه به باورما اين پيام به مردم رسيده است.
با همه اين مستندات و تفاسير چه شد كه يک شبه ورق برگشت و تئورسين تحريم انتخابات خود در انتخابات شركت كرد؟
مرور اتفاقات پشت پرده 2 روز گذشته اين موضوع را نيز روشن مي‌كند.
بلافاصله بعد از شركت خاتمي در انتخابات جمعي حدود 15 نفره از مشاورين و خط دهندگان به وي مانند آرمين، خانيكي، نورمحمدي و تعدادي از وزراي دولت اصلاحات با وي جلسه مي‌گذارند و بحث مي كنند كه چطورخاتمي را از حملات کانون هاي مهاجم نجات دهند و چگونه در اين شرايط از او يك قهرمان بسازند. بنابراين اقدام به تدوين بيانيه اي مي کنند که در آن سعي کردند از موضع جعلي يك ليدر دلسوز عنوان شود که او با هدف آزاد شدن تعدادي زنداني ، بازكردن فضا ،خارج كردن برخي از زير فشار و تغيير دادن شرايط، به اصطلاح جام زهري را نوشيده است و بدين ترتيب تلاش كنند خاتمي را در جايگاه يك ليدري فداکارو قهرمان بنشانند.
در بيانيه‌ 15 نفره كه قرار است به نام خاتمي منتشر شود تلاش شده شركت او در انتخابات از موضع طلبكارانه بررسي شود.
موضعي كه بدين ترتيب توپ را به زمين جمهوري اسلامي مي‌اندازد كه بعد از اقدام خاتمي حالا نوبت قدم برداشتن نظام است و در نتيجه پروژه اي جديد را آغاز نمايند.
اين در حاليست كه بر خلاف اين ادعاها خاتمي چاره‌اي جز شركت در انتخابات نداشته او از يک سو چشم انداز تيره و بن بست راه تحريم را در خارج نشينان ديده است و از سويي ديگر به اين دليل در انتخابات مشاركت كرد كه بعد از حماسه مردمي 12 اسفند در جايگاه متهم تحريم‌كننده انتخابات قرار نگيرد و از زير فشارها خارج شود و با بيانيه اخير نيز مي‌خواهد تهديد را به فرصت تبديل کند هم شخصاً از زير فشار خارج شود و هم امتيازخواهي كند.
در اين نشست 15 نفره همچنين عنوان شد که بايد از اين اقدام خاتمي به شکلي استفاده نمود که بتوان او را وارد انتخابات رياست جمهوري بعدي کرد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...