نسخه چاپی

اپوزیسیون ونزوئلا به نیروی نظامی متوسل شد

رئیس كنگره ملی ونزوئلا و از رهبران اپوزیسیون این كشور از آمادگی برای تصاحب مقام ریاست جمهوری این كشور آمریكای لاتین خبر داد و مدعی شد این مسئله امری موقت خواهد بود.

به گزارش نما رنیوز، تنها ۲ روز بعد از آنکه نیکلاس مادورو با سوگند در برابر دیوان عالی ونزوئلا، دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد؛ گوآیدو بار دیگر مشروعیت وی را زیر سوال برده و مدعی شد که با حمایت نیروهای نظامی و جامعه بین‌المللی، آماده تصاحب قدرت رئیس جمهور و اعلام انتخابات زودهنگام است.

گفتنی است دور دوم ریاست جمهوری مادورو تا ۲۰۲۵ طول خواهد کشید حال آنکه وی روز پنجشنبه، هنگام ادای سوگند در برابر دادگاه عالی، ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا، واشنگتن را متهم کرد که علیه کشور بحران زده وی یک جنگ جهانی امپریالیستی به راه انداخته است.

همزمان، گوآیدو در واکنش به مراسم تحلیف و آغاز دومین دور ریاست جمهوری مادورو، اعلام کرد اپوزیسیون ونزوئلا برای تصمیم گیری و تعیین اقدامات بعدی خود، روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) یک گردهمایی عمومی برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی شد که کنگره ملی ونزوئلا به دلیل تخریب کامل چارچوب قانون اساسی ونزوئلا متعاقب مراسم تحلیف مادورو، کار بر روی یک وضعیت فوق العاده را آغاز کرده است.

۱۳۹۷/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...