نسخه چاپی

تعیین تكلیف بافت‌های فرسوده در منطقه ۵ پایتخت

نوسازی بافت‌های فرسوده محلات كن، حصارك و باغ فیض با اقدامات ستاد بازآفرینی پایدار منطقه ۵ به طور جدی در حال پی گیری است.

به گزارش نما، حاجی علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با حضور درمنطقه، به اهمیت مدیریت هماهنگ در نوسازی و حل مسائل بافت‌های فرسوده اشاره کرد و درباره ساختار و دستورالعمل ستاد بازآفرینی مناطق و کارگروه‌ها گفت:: به فراخور موضوعات قابل بررسی، امکان تغییر در ساختار اعضای کارگروه‌ها وجود دارد و ستاد بازآفرینی فقط مختص شهرداری‌های مناطق نیست، بلکه ارگان‌های دیگر نظیر اداره ثبت اسناد و املاک، شرکت آب و فاضلاب، برق و گاز و آموزش و پرورش منطقه، اداره کل میراث فرهنگی، نیروی انتظامی مستقر در محلات هدف، اداره کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت و کمیته امداد شمال غرب تهران، ادارات بهزیستی، اوقاف و سرپرستی بانک مسکن در این مهم یاری رسان هستند.

وی به محلات هدف بازآفرینی در منطقه ۵ (محله کن با ۷۳ هکتار و حصارک با ۳ هکتار بافت فرسوده) اشاره کرد وگفت: بازآفرینی این محلات در اولویت بوده و البته بخشی از محله باغ فیض نیز شامل این طرح می‌شود.

رجبعلی خسروآبادی شهردار و رئیس ستاد بازآفرینی پایدار منطقه ۵ در تشریح ساختار ستاد گفت: ۴ کارگروه در این طرح فعال بوده که کارگروه اجرایی در نواحی، از طریق شهردار ناحیه اقدام به احصای موارد مهم در محلات کرده و تسهیلگران دفاتر توسعه محلات در کن و حصارک نیز نیاز‌های محلات را بررسی و به کارگروه‌های تخصصی انتقال می‌دهند. در مرحله بعدی سه کارگروه تخصصی شامل کارگروه ضوابط و مقررات به ریاست معاونت شهرسازی و معماری منطقه، کارگروه خدمات و زیر ساخت به ریاست معاون فنی و عمرانی منطقه و کارگروه اجتماعی و فرهنگی به ریاست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه تشکیل شده که مصوبات ستاد باز آفرینی با مشارکت این کارگروه‌ها در جلسات ستاد بازآفرینی، مطرح و تصویب می‌شود.

شهردار منطقه افزود: مواردی نظیر لزوم تشکیل کارگروه ثبتی برای تعیین تکلیف املاک فاقد سند محلات کن و حصارک، ضرورت بازبینی و دقت نظر در ضوابط ویژه ساخت و ساز ملاک عمل در محلات دارای بافت فرسوده، بررسی برنامه‌های پیش‌روی کارگروه‌های منطقه و مشاوره‌های حقوقی برای تشکیل پرونده ثبتی انجام شده، در نشست‌های ستاد بازآفرینی بررسی می‌شود.

وظیفه نماینده سازمان نوسازی و کارشناس ستاد بازآفرینی منطقه نیز، ارتباط بین کارگروه‌ها و اعضای ستاد بوده و مقرر شده برای حصول نتیجه مناسب، جلسات هم اندیشی ستاد و کارگروه‌های بازآفرینی پایدار منطقه، هر ماه تشکیل شود.

۱۳۹۷/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...