نسخه چاپی

صادرات نفت عراق افزایش یافت

میانگین صادرات نفت عراق ۳.۷۲۶ میلیون بشكه در روز در ماه دسامبر بود كه نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است.

به گزارش نما، عراق قصد دارد تولیدش را از میدان جنوبی مجنون به 290 هزار بشکه در روز تا پایان 2019 و 450 هزار بشکه در روز تا پایان 2021 افزایش دهد. تولید فعلی عراق از این میدان نفتی 240 هزار بشکه در روز است.
احسان عبدالجبار، مدیر شرکت نفت بصره در روز جمعه گفت:« صادرات نفت جنوب عراق پس از رکورد 3.63 میلیون بشکه ای در دسامبر کمی کمتر از 3.6 میلیون بشکه در روز در ژانویه بوده است».
عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک به خاطر تعهد به توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک ، پائین تر از حداکثر ظرفیت 5 میلیون بشکه در روز خود تولید می‌کند.
بغداد هنوز هم قصد دارد این ظرفیت را افزایش دهد ، مخصوصاً از میادین جنوبی که صادرات از آنها 95 درصد درآمد دولت این کشور را تشکیل می دهد.
میانگین صادرات نفت عراق 3.726 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر بود و نسبت به ماه گذشته افزایش داشت.
عبدالجبار گفت شرکت هیوندای اینجینیرینگ احتمالا مناقصه پروژه حیاتی تزریق آب را در جنوب عراق برنده می شود.
رئیس اداره قراردادها و مجوزهای وزارت نفت عراق گفته بود اگر مذاکرات با اکسون موبیل شکست بخورد، شرکت ملی نفت آماده می شود این پروژه را به مناقصه بگذارد. وزارت نفت عراق سه پیشنهاد از طرف سه پیمانکار خارجی برای این پروژه دارد.
عراق همچنین قصد دارد یک خط لوله صادراتی جدید با ظرفیت انتقال 700 هزار بشکه در روز تا پایان 2019 راه اندازی کند.
عراق یک بودجه سرمایه گذاری حدود 7 میلیارد دلاری برای 2019 تصویب کرده تا 5 میدان نفتی بزرگ را در منطقه بصره توسعه دهد. حدود 700 میلیون دلار برای توسعه میدان مجنون هزینه می‌شود.
وزارت نفت عراق ماه گذشته اعلام کرد قراردادی با شرکت آمریکایی اسکلامبرگر برای حفاری 40 چاه در میدان مجنون بسته شده است.

۱۳۹۷/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...