نسخه چاپی

خادمی: دشمنی ۴۰ساله آمریكا با جمهوری اسلامی تمامی ندارد

عضوكمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،گفت:با تمام سختی ها كشورمان را اداره كردیم؛چراكه آمریكا دشمن خودسری است كه به كوچك و بزرگ و جوان ما رحم نمی كند.

به گزارش نما، هدایت الله خادمی، ضمن اشاره به تحریم های بی رحمانه اقتصادی علیه کشورمان گفت:آمریکا دشمن ما است و درحال دشمن ما و دشمن هر کشور دیگری تلاش می‌کند که با آن کشور ضربه بزند.

وی افزود:آمریکا ۴۰ سال است که تلاش می کند به مردم به نظام ضربه بزند؛این ۴۰ سال ها از بعد از انقلاب شروع کردند و در جنگ تحمیلی تمام امکانات شان را با بقیه کشورها در کمک به صدام به کار انداختند که مردم ما را از بین ببرند و خاک ما را تصرف کنند و کشور ما را نابود کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها همیشه در خلاف جهت منافع مردم ایران حرکت کرده اند،تاکید کرد:آمریکا دشمنی اش را یک بار از طریق جنگ نشان می‌دهد،که موفق نشد؛بعدها در حمله به طبس داشت و بعدها هواپیمای مسافربری ایران را مورد اصابت قرار داد؛این ها همه نشانه دشمنی،دشمن لجوج و کینه ای است که تا حالا هم بعد از40 سال متاسفانه کشور مارا رها نکرده است.

وی ادامه داد: آمریکا وقتی دید از نظر نظامی هزینه‌هایش زیاد است و نمی‌تواند کاری بکند؛از طریق تحریم و از طریق جنگ نرم شروع فشار آوردن به مردم ایران کرده است.

خادمی با اشاره به تحریم‌های سخت اقتصادی علیه کشورمان ،تاکید کرد: آنها که دلشان می خواهد که صادرات نفت ما صفر برسد؛حداکثر تلاششان را می‌کنند که اتفاق بیافتد و به اقتصاد ما لطمه بزنند و مردم ما در فقر قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:ما هم با توجه به تجربیاتی که داریم مطمئن هستیم که موفق نمی شوند و این تجربه ها را هم داریم؛ در مدت چهل سال گذشته دیدیم که آمریکا فشار و تحریم را ایجاد می‌کند در دولت‌های قبل هم تحریم ها را دور زدیم و توانستیم نفت را بفروشیم و ارز را وارد کشور کردیم وکالاها و محصولاتی که نیاز کشور بود را خریدیم و کشور را اداره کردیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تمام سختی ها کشورمان را اداره کردیم؛چراکه دشمن خودسری داریم که به کوچک ،بزرگ ،پیر ، جوان و کودک رحم نمی کند،تاکید کرد:صحبت وزیر خارجه آمریکا بسیار خنده دار است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه مسئولین آمریکا در تلاش هستند که بین مردم و نظام ما اختلاف بیاندازند ،به مردم صدمه بزنند و جو روانی ایجاد کنند،مطرح کرد:دشمنان مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کنند و از همه ابزارهایشان برای ضربه زدن به کشور استفاده می کنند؛ولی به هرحال موفق نمی شوند گرچه با یک سری مشکلات مواجه می شویم ولی مطمئن باشند که موفق نمی‌شوند.

وی ادامه داد:اگر در درون مدیران کارآمدتر و منسجم تر باشند و افراد توانمند را به کار بگیریم؛ مسئولان ما انسان‌های سالم و کاردانی باشند؛مطمئن باشیم هیچ کشوری نمی‌تواند ما را اذیت می کند.

خادمی تاکید کرد:باید دست به زانوی خودمان بگذاریم دست بر منابع خودمان بگذاریم ؛چراکه کشور ما هفت درصد منابع دنیا را دارد ،می توانستیم اقتصاد تک محصولی نباشیم.فقط نفت خام را نفروشیم که هر وقت خواستند ما را تحریم کنند.

با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری همچنین تأکید کرد:رهبری فرمودند که خام فروشی نکنیم و نفت را تبدیل کنیم به فرآورده های گازی و چیزهای دیگر؛اما متاسفانه آنها گوش نکردند؛ولی آمریکا نمی‌تواند کاری بکند گرچه مشکلات اساسی برای ما ایجاد می شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کسانی که این سیاست فروش نفت خام را پیگیری کردند و اقتصاد تک محصولی داشته باشیم ،در زمین آمریکا بازی کردند،تصریح کرد:ای کاش ما نفت را تبدیل به چندین فرآورده باارزش دیگر می کردیم که قابل تحریم هم نبودیم.اگر همین را تعمیم می دادیم .نفت را تبدیل به بنزین می‌کردیم و آن را به افغانستان ،پاکستان و ترکیه می‌دادیم دیگر نفت خام برای صادرات نداشتیم.

وزیر امور خارجه آمریکابا اشاره به این مسئله که معافیت‌های ضدایرانی آمریکا تنها ۶ ماهه هستند، بیان کرد:آمریکا به طور مداوم در حال ارزیابی معافیت‌ها علیه ایران است.پمپئو در ادامه با "مستبد" خواندن نظام ایران اظهار داشت که هدف نهایی آمریکا از اعمال این تحریم‌ها، بهتر کردن زندگی مردم ایران است.

۱۳۹۷/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...