نسخه چاپی

ضرب‌الاجل دادستانی شهرری برای رفع آلودگی زمین‌های كشاورزی و منابع آبی جنوب تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرری از ورود مدعی العموم جهت جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های كشاورزی و منابع آبی با ترشحات نفتی خبر داد.

به گزارش نما، حجت الاسلام و المسلمین علی ملکوتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرری از ورود مدعی العموم به منظور جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های کشاورزی و منابع آبی با ترشحات نفتی خبر داد و اظهار کرد: پس از اینکه در فضای مجازی این موضوع مطرح شد که ترشحات وسیع نفتی در حال آلوده کردن اراضی کشاورزی و آب است، شورای تأمین و دادستانی به موضوع ورود پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرری گفت: در فرصت ۴ ماهه‌ای که دادیم معاون وزیر و ۳ معاون خود جلساتی تشکیل دادند و در جلسه‌ای نیز با هم دیگر صحبت کردیم و به صورت شبانه‌روزی شروع به فعالیت کردند و مقرر شد یک هفته در میان گزارشات پیشرفت کار را به ما ارائه کردند.

وی افزود: حدود یک ماه پیش دو روزنه حدودا یک و نیم سانتی متری پیدا کردند که از مجموع هر دوی آن‌ها در ثانیه چهار و نیم لیتر ترشحات نفتی خارج می‌شد که این موضوع سبب آلودگی بیش از ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی شد که کشاورزان این زمین‌ها را به شرکت پخش و پالایش واگذار کردند.

ملکوتی در ادامه تصریح کرد: بخشی از این ترشحات نفتی وارد آب‌های زیرزمینی شد که ممکن بود آب تهران را نیز آلوده کند که شناسایی و اصلاح شد؛ از قبل نیز ۳۶۰ حلقه چاه و در حال حاضر ۴۰ حلقه چاه احداث کردند و در حال استیصال این ترشحات نفتی از زیر زمین هستند و مشکل در حال رفع شدن است.


۱۳۹۷/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...