نسخه چاپی

كاهش قیمت مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام كرد.

به گزارش نما، مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۷۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۹۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۹۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش تقاضا و عرضه مرغ منجمد را دلیل اصلی افت ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا و قیمت نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در دامنه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان در نوسان باشد.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که مرغداران در شرایط فعلی سود بیشتری از محل فروش مرغ عایدشان می‌شود.

یوسف‌خانی در پایان با انتقاد از قیمت کنونی نهاده‌های دامی در بازار تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان به مرغدار تحویل داده می‌شود که انتظار می‌رود با توزیع نهاده‌های دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، بازار به آرامش برسد.
هم رسانی این مطلب را به دوستان خود برسانید.

۱۳۹۷/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...