نسخه چاپی

رحیمی:چقدر تجاوز، غارت ،فقر و گرسنگی؟

معاون اول رییس‌جمهور، پیشنهاد داد كه خبرگزاری جهان اسلام ایجاد شود تا صدای جهان اسلام به تمام دنیا برساند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی در ابتدای سخنان خود در دومین اجلاس مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام با اظهار خرسندی جهت حضور در این نشست،اظهارداشت: به نظر من اتحادیه تشکیل شده و این اجلاس که با حضور نمایندگان ۲۶ رسانه از کشورهای اسلامی برگزار شده است، از همایش ۲۶ رییس‌جمهور و یا سران کشورهای اسلامی اگر بالاتر نیست، پایین‌تر هم نیست و این جلسه فوق‌العاده مهمی است و اظهار تاسف می‌کنم، چرا این اتحادیه دیر تاسیس شده است.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: اکنون در جهان اسلام هیچ امری ضروری‌تر از اطلاع‌رسانی و اتحاد و همدلی خبرنگاران و قلم به دستان نیست، در این جهانی که کشورها در معرض شبیخون فرهنگی قرار دارند، آیا امری مهمتر از آگاهی دادن به حداقل بیش از ۱/۵ میلیارد مسلمان وجود دارد؟

رحیمی با تاکید بر این‌که باید به مسلمانان برای رسیدن به حقوق اساسی‌شان در عرصه جهانی آگاهی بدهیم و حرکت در این راستا جهادی فرهنگی و معنوی است، اظهار کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین است و قرآن نازل شده بر پیامبر اسلام عظیم‌ترین کتاب آسمانی است که بر کل بشریت و هستی از سوی خداوند بر قلب نازنین پیامبر اسلام (ص) نازل شده و تمامی قوانین و قواعد آن در راستای سعادتمندی هر چه بیشتر بشر است.

وی در ادامه به تبلیغات دشمنان جهت ایجاد شکاف و اختلاف در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: آنها بسیار تلاش کرده‌اند که در دل مسلمانان ایجاد تفرقه کنند و آنها را در مسیری قرار دهند که نتوانند به حقایق اسلام پی ببرند. پیوسته در جهت ایجاد تفرقه در بین مسلمانان حرکت کرده‌اند و تلاش کرده‌اند این دین و کتابی را که برای رستگاری بشریت نازل شده است با تفرقه در درون مسلمانان به حاشیه‌ای از عزلت ببرند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که به جای پرداختن به اختلافات، باید حقوق مسلمانان را باز ستانیم و غیرت‌ها را تحریک کنیم و اندیشه‌ها را به صحنه نبرد بکشانیم، اظهار کرد: باید در برابر سیل بنیادافکنی که صهیونیست‌ها با کمک برخی از کشورها علیه مسلمانان ایجاد کرده‌اند، ایستاد و کاری که شما خبرنگاران و اهالی رسانه در این ارتباط می‌توانید انجام بدهید سران و مسئولان کشورها نمی‌توانند انجام دهند و کار شما بالاتر است. من امروز کار خود را با کار شما مقایسه کردم و برتری کار شما بر کار خود اعتراف می‌کنم. قلم شما به مسلمانان آگاهی می‌دهد و در واقع کار شما به منزله شمشیر برنده‌ای در برابر توطئه‌ها علیه مسلمانان است.

رحیمی با بیان این‌که کشورهای غربی اختلافات خود را پنهان می‌کنند و تلاش می‌کنند که اختلافات مسلمانان را دامن بزنند، گفت: خداوند کلید فتح جهان را بر کمر مسلمانان بسته است، ولی متاسفانه ما از آن استفاده نمی‌کنیم و این کلید بر کمر مسئولان و سرانی بسته شده است که بعضا امکانات مسلمانان را در جهت خواسته‌های استکبار و صهیونیست جهانی به کار می‌برند.

وی همچنین به مساله نسل‌کشی در میانمار اشاره کرد و گفت: امروز در میانمار به خاطر خطای کوچکی که در یک دادگاه با حکم یک قاضی قابل حل است، نسل‌کشی راه افتاده است.

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: اکنون هر نغمه‌ای که در راستای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در هر کجای جهان نواخته شود، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نغمه شیطانی است. ما ضمن احترام به تمامی مذاهب، بر وحدت مسلمانان در جهت قبله واحد و رسول اعظم (ص) تاکید می‌کنیم.

رحیمی ادامه داد: اختلافات به طور طبیعی وجود دارد، ولی آیا این اختلافات باید باعث شود که ما در جبهه دشمن قرار بگیریم؟

وی با بیان این‌که همه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مهم جهان اکنون در اختیار صهیونیست‌ها هستند، گفت: ما اکنون یک خبرگزاری به عنوان خبرگزاری جهان اسلام نداریم و به نظرم مناسب است که شما در این اجلاس پایه و اساس خبرگزاری جهان اسلام را بگذارید و جمهوری اسلامی نیز در این ارتباط حمایت‌های مادی و معنوی لازم را خواهد داشت.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت بعضا نگران‌کننده مسلمانان، اظهار کرد: در حالی که حدود ۲۰ درصد از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و دومین جمعیت مربوط به مسلمانان است، ولی متاسفانه پنجاه درصد فقرای جهان در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند، ما همه باید از این مساله ناراحت و اندوهگین باشیم و این مساله در حالی رخ می‌دهد که بزرگ‌ترین ثروت‌ها در کشورهای اسلامی است. بیش از ۶۰ درصد انرژی جهان در کشورهای اسلامی است و بعضا با این پول‌ها علیه جهان اسلام اقدام می‌شود. برخی از انفجارها با پول نفت برخی از کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد.

رحیمی با اشاره به اهمیت اصلاح و دادن آگاهی به مسلمانان در این زمینه، گفت: دولت واتیکان از مسلمان شدن غیرمسلمانان در غرب اعلام خطر کرده و این بیانگر این است که دین اسلام آنقدر دارای جاذبه است که مردم جهان را به سمت خود جلب کرده؛ چرا که کامل‌ترین دین است و دین اسلام برای رستگاری و شکوفایی انسان‌ها و سعادتمند کردن آنها نازل شده، ولی متاسفانه چهره‌ای نادرست از اسلام در عرصه جهانی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین کار در حال حاضر آگاهی دادن به ملت‌های مختلف بخصوص ملت‌های اسلامی در ارتباط با اسلام و حقیقت است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به چندین زبان تلویزیون‌هایی را ایجاد کرده بود، ولی متاسفانه پخش این کانال‌ها را به بهانه تحریم با همدستی که انجام دادند قطع کردند و آنها (غربی‌ها) به دروغ شعار آزادی بیان و دموکراسی می‌دهند و هر کسی آگاهی داشته باشد می‌داند این شعارها دروغ است و باید دست آنها را رو کرد. در شبکه‌های تلویزیونی ما که به شبکه‌های مختلف پخش می‌شد مگر چه چیزی جز معرفی اسلام بیان می‌شد؟ چه چیزی آنها را آزار داد که به بهانه‌ تحریم جلوی پخش آنها را گرفتند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که صهیونیست‌ها به جز زشتی و پلیدی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، به مسلمان‌کشی آنها و غارت اموال مسلمانان و حتی دیگر ادیان اشاره کرد و گفت: مسیحیان متوجه نیستند که دشمن اصلی آنها نیز صهیونیسم جهانی است.

رحیمی در ادامه گفت: پیشنهاد می‌کنیم خبرگزاری جهان اسلام ایجاد شود و باید صدای این خبرگزاری به تمام دنیا برسد و تمام بشریت را به رفاه، آسایش، امنیت، عدالت و همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت کند، چقدر تجاوز، غارت و فقر و گرسنگی؟

وی ادامه داد: بعد از تاسیس این خبرگزاری باید غیرت مسلمانان را تحریک کنیم و این اقدامات جهاد است و فداکاری در این راه ارزش دارد.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که برخی از سران جهان اسلام صدای اسلام را تا اعماق زمین رسانده‌اند، گفت: البته با یکی دو نفر روند این امر طولانی می‌شود و باید به سرعت جلو برویم، البته سرعت شما از مسئولان بیشتر است.

رحیمی خطاب به شرکت‌کنندگان در این همایش با بیان این‌که وقتی وحدت ایجاد شود خدا نیز در کنار شما خواهد بود، چون عزم جهاد کرده‌اید، اظهار کرد: امروز یکی از روزهای همراه با شادی من است؛ چرا که در جمع شما حضور پیدا کردم و توانستم حرف‌های شما را بشنوم. معلوم است که شما درد جهان اسلام را درک کرده‌اید. متاسفانه اکثریت سران کشورهای اسلامی دردی که شما لمس کرده‌اید، را لمس نکرده‌اند و به باغ‌ها، قصرها و خوشگذارنی‌هایشان می‌اندیشند، البته اینها نیز یکی پس از دیگری به مانند آنچه که در مصر و تونس رخ داد از پا در می‌آیند.

در این مراسم همچنین محمدزاده معاون مطبوعاتی رییس ارشاد و حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از میهمانان خارجی شرکت‌کننده به ایراد سخنرانی پرداختند.

پیش از این اعلام شده بود که رییس‌جمهور در این مراسم حضور پیدا کرد که به گفته رحیمی، به خاطر برخی از گرفتاری‌های اداری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...