نسخه چاپی

كاهش ۷۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار

یك منبع آگاه از كاهش ۷۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد.

به گزارش نما، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ است.

وی افزایش عرضه و کاهش تقاضا را دلیل اصلی افت ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به پرداخت حقوق کارگران و کارمندان پیش‌بینی می‌شود که در ابتدای هفته آینده مجددا قیمت مرغ به دلیل ازدیاد تقاضا دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.

یوسفی ادامه داد: هم اکنون مرغداران به سبب جوجه ریزی شب عید طبق روال سال‌های گذشته در حال تخلیه سالن‌های خود هستند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۲۰ بهمن ماه افزایش چشمگیری در بازار نداشته باشد.

مرغ ارزان شد

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش نرخ ۷۰۰ تومانی مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۱۰۰، توزیع درب واحد‌های ۱۲ هزار و ۳۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۲۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به عرضه مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار انتظار می‌رود که قیمت مرغ در بازار افزایش چندانی نداشته باشد.

این منبع آگاه در پایان با انتقاد از بازار کنونی نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان به مرغدار تحویل داده می‌شود و انتظار می‌رود با توزیع نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، بازار نهاده‌ها به تعادل برسد.

۱۳۹۷/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...