نسخه چاپی

مصطفی خط شكن تحریم‌ها بود

عکس خبري -مصطفي خط شکن تحريم‌ها بود

همسر شهید احمدی‌روشن با بیان اینكه مصطفی خط شكن تحریم‌ها بود و تحریم توانایی احمدی‌روشن‌ها را بروز داد، گفت: مصطفی توانست با وجود تحریم‌ها سایت نطنز را پیش ببرد.

به گزارش نما، صدیقه سالاریان مادر و فاطمه کاشانی همسر شهید احمدی‌روشن در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافتند.

در ابتدای این نشست مادر شهید احمدی‌روشن درباره افزایش تحریم‌ها و فشار دشمن و مقاومت و ایستادگی ملت ایران اظهار داشت: موقعیتی که جمهوری اسلامی در آن قرار دارد و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان تازگی ندارد و ما از ابتدای انقلاب با بی‌مهری مواجه بودیم.

مادر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه شاید تحریم‌ها بیشتر شده باشد اما قطعا با مقاومت و ایستادگی ملت ایران به خود دشمنان باز می‌گردد، یادآور شد: هر چه شرایط تحریم‌ها سخت باشد از ابتدای انقلاب و جنگ سخت‌تر نیست چرا که آن زمان کشور از لحاظ اقتصادی و نظامی در سطح پایین‌تری قرار داشت.

وی با یادآوری این موضوع که ما در زمان جنگ از کشور روسیه سیم خاردار وارد می‌کردیم، گفت: مقاومت و ایستادگی مردم و تقدیم شهدا باعث شد امروز به نتیجه برسیم و دشمن در فشارهای خود ناکام بماند.

مادر شهید احمدی‌روشن با تأکید بر اینکه تحریم‌ها بهانه‌ای برای دست نیافتن ایران به انرژی هسته‌ای است چرا که ما از ابتدای انقلاب در حالی که از این انرژی صلح‌آمیز برخوردار نبودیم اما باز هم مورد تحریم دشمن قرار گرفتیم، گفت: مردم ما فهیم هستند و فریب حیله‌های دشمن را نخواهند خورد و به خوبی می‌دانند که هدف آمریکا از این تحریم‌ها گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی است.

در ادامه این نشست همسر شهید احمدی‌روشن با تأکید بر اینکه مسئله انرژی هسته‌ای دستاویزی برای دشمنان است اظهار داشت: دشمن می‌خواهد بر کشور ما مسلط شود چرا که این فناوری باعث قدرت ایران در جهان شده لذا اگر امروز ما از این مسئله کوتاه بیاییم نه تنها آنها سایت‌های هسته‌ای ما را پلمب خواهند کرد بلکه اجازه فکر کردن را هم از ما می‌گیرند.

در ادامه این نشست مادر شهید احمدی‌روشن در پاسخ به سؤالی درباره عدم دیدار با هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای که با خانواده شهدای هسته‌ای برگزار شد، گفت: این موضوع به تفکرات سیاسی افراد باز می‌گردد هر چند ما برای آقای هاشمی ارزش قائل هستیم اما بینش سیاسی ایشان با ما فرق دارد.

در ادامه این نشست همسر این شهید درباره بینش شهید احمدی‌روشن درباره مقاومت و ایستادگی خاطر نشان کرد: امثال شهدای هسته‌ای به خوبی می‌دانستند که این تحریم‌ها برای چه اعمال شده و شهید احمدی‌روشن توانست امکانات ضروری را برای سایت نطنز فراهم کند و نیازهای این سایت را به صورت زیرکانه‌ای تأمین کند.

وی گفت: به قول یکی از دوستان مصطفی، او خط‌شکن تحریم‌ها بود و اگر تحریم‌ها علیه کشورمان اعمال نمی‌شد هیچگاه توانایی امثال شهید احمدی روشن‌ها بروز نمی‌کرد.

فاطمه کاشانی یادآور شد: ما در حال حاضر از نظر هسته‌ای به جایی رسیده‌ایم که نیازی به کشورهای دیگر نداریم و شهدای ما در این راه طوری تلاش کردند که جان خود را فدا کردند.

صدیقه سالاریان مادر شهید احمدی‌روشن نیز درباره نوع تفکر شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: مصطفی علاوه بر اینکه کالاهای مورد نیاز سایت نطنز را فراهم می‌کرد توانسته بود بسیاری از کالاهای تحریمی را با استعداد فرزندان ایران بومی‌سازی کند.

وی در خصوص در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و در توصیه‌ای به سیاسیون گفت: اکثر کسانی که می‌خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوند چهره‌های شاخصی هستند که احتمالا مردم بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

سالاریان افزود: سیاسیون باید اجازه دهند مردم با فکر باز تصمیم بگیرند و فرد اصلحی را انتخاب کنند که عقیده‌اش از لحاظ سیاسی با حضرت آقا همخوانی داشته باشد چرا که رهبری خیر و صلاح ملت ایران را می‌خواهد.

مادر شهید احمدی‌روشن ادامه داد: ما در اجلاس تهران دیدیم که حتی رسانه‌های بیگانه و دشمنان ایران نیز از رهبر معظم انقلاب با احترام یاد می‌کنند لذا باید قدر ایشان را دانست.

همسر شهید احمدی‌روشن نیز در همین زمینه گفت: غیر از تمام ویژگی‌هایی که یک رئیس جمهور باید داشته باشد پیروی از ولایت فقیه‌ مهمترین شاخصه رئیس جمهور بعدی است.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...