نسخه چاپی

حاج رضایی: به تیم ملی خوشبینم اما نمی توانم بگویم آسان می بریم

كارشناس فوتبال ایران بازگشت پورعلی‌گنجی به قلب خط دفاعی تیم ملی در دیدار مقابل عمان را الزامی می‌داند.

به گزارش نما، امیر حاج‌رضایی درباره تقابل تیم ملی ایران مقابل عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهارداشت: وقتی تغییرات گسترده در دیدار مقابل عراق به وجود آمد، دو دیدگاه وجود داشت. یکی اینکه برخی‌ها با آن موافق بودند، چون بازیکنان را برای مرحله بعد حفظ می‌کرد و بدون کمترین آسیب دیدگی ما را به دیدار مقابل عمان می‌رساند. نظر دیگر هم نظر منتقدان بود که می‌گفتند ممکن است این تغییرات گسترده به تیم آسیب برساند.

وی افزود: بازی با عمان به نظر من نمی‎تواند چندان آسان باشد، درباره نتیجه که مطلقاً نمی‎توانم اظهار نظر کنم اما با دیدن مسابقات تیم عمان می‌شود گفت که وزن تیم ما بیشتر و سطح‌مان بالاتر از آنهاست. به هر حال تیم ایران، تیم اول آسیاست و هر طور که حساب کنیم از آنها قوی‎تر هستیم. البته درون زمین اتفاقات زیادی رخ می‌دهد.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: با خوش‎بینی که در جامعه نسبت به تیم ملی اتفاق افتاده و گفته می‎شود مسیر آسانی داریم، امیدوارم تیم ملی به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برسد. به اعتقاد من مسابقات جام ملت‌های آسیا تازه شروع شده است. من به تیم ملی خوش بین هستم اما نمی‎توانم قاطعانه بگویم که عمان را می‎بریم.

حاج‌رضایی درباره استفاده کی‎روش در هر ۳ بازی مرحله گروهی از سه زوج مختلف در قلب خط دفاعی، گفت: من شخصاً به ثبات اعتقاد دارم، به خصوص در قلب خط دفاع. معتقدم که تغییرات در این پست هارمونی تیم را به هم می‌زند و جامعه این حق را دارد که درباره آن نقد منصفانه انجام بدهد. به نظر من پورعلی‎گنجی در دیدار مقابل عمان باید به ترکیب برگردد چون حضور او برای بخشیدن هارمونی به دفاع تیم ملی الزامی است. حالا اینکه چه کسی به عنوان زوج در دفاع میانی کنار او به میدان برود را نمی‌‎توانم پیش‌بینی کنم.

وی تصریح کرد: در بازی مقابل عراق ما با دو هافبک دفاعی بازی کردیم که امید ابراهیمی بیشتر به جلو می‌رفت، اما روزبه چشمی اکثر مواقع عقب‌تر بازی می‌‎کرد. این احتمال هم وجود دارد که سرمربی تیم ملی با ذهنیتی که دارد، می‌خواهد بازیکنان دیگر خودش را در پست‌های مختلف به کار بگیرد.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که «آیا تیم ملی در دیدار مقابل عمان هم هجومی بازی خواهد کرد یا بیشتر به ضد حملات چشم خواهد دوخت، یادآور شد: ما در بازی دوم‌مان ۷۰ درصد مقابل ویتنام برتری داشتیم، چون حریف اجازه می‌‎داد که به حالت تهاجمی برگردیم اما مقابل عراق آمار‌ها به سود عراق شد. در این دیدار تیم ملی ایران در ۱۵ دقیقه ششم کاملاً زیر فشار قرار داشت.

حاج‌رضایی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که کادرفنی کنونی کار هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشته، من بیشتر از یک طرح در تیم‎مان دیدم و آن پلن «دفاع و ضد حمله» بوده است. این کار در جام جهانی توجیح دارد، اما در آسیا که تیم‎ها در سطح پایین‌تری هستند، جامعه هم این سوال را در ذهن خودش دارد که «تیم ملی چرا تهاجمی بازی نمی‌کند؟» من با اینکه هیچ کسی حرفی نزند و نقدی نکند، موافق نیستم. من فقط تحلیل خودم را می‌گویم و حتی معتقدم که نقد منصفانه به نفع تیم ملی است.

۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...