نسخه چاپی

امكان اجرای گام به گام استانداردهای IFRS توسط بانك ها وجود دارد

عضو كمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: بانك ها باید استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را گام به گام و مرحله ای اجرا كنند، به گونه ای كه در یك مرحله استانداردهای مربوط به نقدینگی، دارایی های ثابت و بدهی های ثابت را عملیاتی كنند تا شوك به سیستم بانكی كشور وارد نشود.

به گزارش نما، محمدقسیم عثمانی با اشاره به الزام بانک ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS))، گفت: در عمل اتفاق خاصی در حوزه رعایت IFRS رخ نداده است، چراکه برخی از بانک ها عملا ورشکسته تلقی می شوند و به همین دلیل از اجرایاستانداردهای بین‌المللی گزارشگری سر باز می زنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS))، منجر به شفافیت در فعالیت بانک ها می شود، افزود: رعایت این استانداردها واقعیت بانک ها و بانکداری را مشخص می کند، اما برخی بانک ها تن به این شفافیت نمی دهند چراکه عواقب عملی و اجرایی برای آنها داشته و برخی بانک ها عملا ورشکسته عنوان می شوند.

امکان اجرای کامل و یکجای استانداردهای IFRS وجود ندارد

وی ادامه داد: بسیاری از عدم ناکارآمدی ها برای اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS))، مربوط به بخش های اجرایی در کشور می شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در عمل امکان اجرای کامل و یکجای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS)) وجود ندارد، تاکید کرد: اگر برخی بانک ها بخواهند یکباره تمامی استانداردهای IFRS را اجرایی کنند، ورشکسته می شوند.

بانک ها باید استاندارد IFRS را مرحله ای اجرا کنند

وی افزود: بانک ها باید استانداردهای IFRS را گام به گام و مرحله ای اجرا کنند، به گونه ای که در یک مرحله استانداردهای مربوط به نقدینگی، دارایی های ثابت و بدهی های ثابت را عملیاتی کنند تا شوک به سیستم بانکی کشور وارد نشود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایط کنونی به هیچ وجه میسر نیست که بانک ها به یکباره استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS))، را اجرا کنند و باید شرایط اجرای مرحله ای این استانداردها برای بانک ها فراهم شود.


۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...