نسخه چاپی

یك سایت ارزشی فیلتر شد

همزمان با برپایی نمایشگاه مطبوعات یكی از پایگاه خبری و تحلیلی ارزشی و فعال منطقه ای فیلتر شد.

به گزارش نما به نقل از رجا، پایگاه خبری و تحلیلی زاهدان پرس که در حوزه مسائل جنوب شرق کشور ، جریان وهابیت و گروه های تروریستی تاکنون ده ها گزارش افشاگرانه منتشر کرده از شب گذشته فیلتر شد.

این پایگاه خبری و تحلیلی که طی نزدیک به سه سال از فعالیتش تاکنون مورد غضب گروه های تروریستی و جریان وهابیت در جنوب شرق بوده دیشب به دلایل نامعلومی فیلتر شده است.

این سایت خبری و تحلیلی که تاکنون سبب عصبانیت بسیاری از عناصر ضدانقلاب فعال در حوزه اقلیت های قومی و مذهبی در خارج از کشور شده به دلیل افشاگری های متعدد از پشت پرده برخی جریانات وهابی در سطح کشور مورد هجمه رسانه ای و تهدید علنی گروهای تروریست همچون گروهک ریگی ، سپاه صحابه، انصار ایران و منافقین بوده است.

همچنین افشاگری های زاهدان پرس درباره برنامه فتنه و انحراف در حوزه اقلیت های مذهبی و قومی نیز از مواردی بوده که موجب خشم بسیاری از رسانه های زنجیره ای ضد انقلاب، فتنه و حتی برخی پایگاه های عربی منطقه شده است.

پیش از این نیز مولوی عبدالحمید بارها این رسانه را در خطبه های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان تهدید علنی کرده بود و حدود چند ماه قبل رسما از این رسانه ارزشی شکایت کرد که به نتیجه مطلوبش نرسید.

اما از دو ماه قبل همزمان با افشاگری های پایگاه خبری و تحلیلی همزمان با انتصابات فامیلی و مسئله دار استاندار جدید سیستان و بلوچستان و روی کار آمدن برخی عناصر وابسته به فتنه در حوزه مدیریتی این استان تلاش ها برای برخورد با این پایگاه خبری از طرف جریان نفوذي در این استان اوج خود رسید.

بگونیکه استاندار سیستان و بلوچستان با شکایت از این پایگاه خبری دادگستری سیستان و بلوچستان را برای برخورد با مدیر مسئول این سایت تحت فشار قرار داده است.

نکته جالب توجه اینکه اخیرا طی هفته های اخیر برخی عناصر فعال در خارج از کشور به صورت همزمان درخواست برخورد با این رسانه را از طرف استاندار جدید سیستان و بلوچستان مطرح کرده اند.

در میان سوال اساسی این است که میان درخواست عناصر ضد انقلاب و وهابی و همچنین جریان فتنه و انحراف برای برخورد با این رسانه ارزشی چه ارتباطی وجود دارد در حالیکه تاکنون مقام قضایی نیز در اینباره اظهار نظر رسمی نکرده است.

در همين رابطه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های سیستان و بلوچستان،زابل و آزاد زاهدان در بيانيه اي مشترك نسبت به فيلتر سايت زاهدان پرس اعتراض كردند.

در اين بيانيه امده است:

چه شده است مسئولین مارا؟

عده ای از دانشجویان و جوانان عاشق ولایت و شهادت با دستان خالی در گوشه از کشور که حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) آنجا را تنگه احد می نامند،مشغول جهاد در عرصه رسانه اند و به اذعان دوست و دشمن در خط مقدم جهاد بوده اند.و بحق توانسته اند حقایق را تا آنجایی که میتوانند آشکار کنند و در تزریق بصیرت به اقشار جامعه بخصوص قشر جوان و دانشجو پرچمدار بوده اند.

حال همزمان با نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) به جنبش های دانشجویی در راستای مطالبه عدالت و مبارزه با همه نوع فساد و همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات و توجه به رسانه ها،متاسفانه شاهد فیلتر شدن سایت زاهدان پرس می باشیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان موضع گیری صریح خود را با این اقدام مسئولین امر با پرسش سوالات زیر بیان میکند:

1- در حالی که یکی از برکات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی،اعطای آزادی بیان می باشد،چه میشود که رسانه ای که جز بیان حق در دستور کارش نبوده،از دسترس خارج می شود؟ آقایان و آقازادگانی که ندای حق را بر نمی تابید،بجای فشار آوردن به مسئولین مربوطه جهت فیلتر این رسانه،چرا خودتان را اصلاح نمی کنید؟ چرا دست از کج اندیشی و حرکت غیراصولی برنمیدارید که سربازان بصیر ولایت شما را به چنگ اندازند؟

2- در این سه سال فعالیت سایت زاهدان پرس،شاهد موضع گیری عناصر وابسته به ضد انقلاب و فتنه و جریانات انحرافی بودیم که علنا اعلام می کردند که این سایت در جلوگیری از خاموش کردن فتنه و انحراف علی الخصوص در بهم زدن طراحی های دشمنان در عرصه اقلیتهای قومی و مذهبی در جنوب شرق نقش بسزایی داشته است.و توانسته در رو کردن دست خیانتکارن موفق باشد.حال این سوال بجاست که وقتی دشمنان با فعالیت این رسانه در استان سیستان و بلوچستان جای خود را تنگ می بیند، چرا باید از ادامه فعالیت زاهدان پرس جلوگیری شود؟ آیا این اقدام شائبه های فراوانی در اذهان ایجاد نمی کند؟

3- در حالی که اخیرا شاهد در خواست عناصر تابلودار ضد انقلاب از مسئولین استان سیستان و بلوچستان جهت فیلتر کردن سایت زاهدان پرس بودیم،حال این اقدام مسئولین چراغ سبز به آنان نیست؟

4- در این مقطع حساس که نظام اسلامی در یک پیچ تاریخی قرار دارد،و نقش و تاثیر رسانه ها بخصوص در برآوردن ندای عدالت خواهی برهمگان مشهود است،چرا باید شاهد اقدامات عجولانه و نسنجیده،صرفا به بخاطر مصالح افراد ذی نفع در استان باشیم؟

5- همانطور که در مدت فعالیت زاهدان پرس شاهد بودیم،این سایت در مطالبه حقوق مردمان غیور و ولایی استان همواره پرتلاش بوده است.حال چرا باید مردمان این استان از دسترسی به منبع انتشار مطالباتشان محروم گردند؟
جامعه اسلامی دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان ضمن حمایت مجدد خود از سایت زاهدان پرس،از مسئولین مربوطه می خواهد که هرچه سریعتر فعالیت این رسانه در عرصه عمومی آزاد شود.و از دادستان محترم و استاندار محترم استان دعوت میکند تا با حضور در دانشگاه های استان بخصوص دانشگاه سیستان و بلوچستان پاسخگوی سوالات دانشجویان در این مورد و موارد متعدد دیگر باشند.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...