نسخه چاپی

نمایان شدن آثار زنجیره سیب ایرانیان از سال آینده

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: باتوجه به اینكه زمان اجرایی شدن زنجیره سیب ایرانیان اواخر شهریور ماه بود به دلیل فاصله گرفتن از سیاست‌های تولید، تاثیر آن در سال جاری نمایان نشد.

به گزارش نما، به منظور بهره مندی حلقه‌های تولید از ارزش افزوده، تولید محصولات کشاورزی متناسب با نیاز بازار‌های هدف همواره مورد توجه مسئولان بخش کشاورزی بوده است.

از این رو به دلیل متمرکز نبودن تولید و صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب جلسات متعددی در وزارت جهاد کشاورزی و استان‌های تولیدکننده عمده سیب و فعالان بخش خصوصی برگزار شد و اولین زنجیره ملی در بخش کشاورزی رسما از تاریخ ۲۱ شهریورماه سال جاری اجرا شد.

در همین راستا مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرگزاری میزان، در خصوص تاثیرات تشکیل زنجیره سیب ایرانیان در تولید محصول سیب گفت: باتوجه به اینکه زمان اجرایی شدن زنجیره سیب ایرانیان اواخر شهریور ماه بود به همین دلیل کمی از سیاست گذاری‌های تولید در سال جاری گذشته بود و تاثیر آن نمایان نشد.

وی افزود: زیرساخت‌های این طرح آماده شه تا در سال آینده شاهد تاثیر قابل توجه آن به خاطر حضور تمام حلقه‌های موثر از جمله حلقه اصلی تولید، درکنار آن حلقه صادرکنندگان، حلقه حمل و نقل و لجستیک، حلقه سردخانه داران و صنایع تبدیلی و دیگر حلقه‌های مورد نیاز که به طور جزیره‌ای عمل می‌کنند باشیم و امیدواریم این زنجیره‌ها بتواند تمام اهداف خود از جمله تامین بازار‌های صادراتی و تامین بازار‌های داخلی را در دستور کار خود قرار دهند.

شادلو یکی از مهمترین دلایل کاهش تولید محصول سیب را سرمازدگی شدید عنوان کرد و گفت: در اواخر فروردین ماه متاسفانه به دلیل سرمای شدید در مناطق سردسیری اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ داد که درکنار خشکسالی مطلق زمستان گذشته و ادامه دار شدن آن به مدت یک هفته تا ده روز، با وجود مقاومت تولید کنندگان موثر واقع نشد و این امر تولید بسیاری از محصولات از جمله سیب را با مشکلاتی روبرو کرد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران در ادامه خاطرنشان کرد: تامین بازار داخلی در اولویت قرار دارد و باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تولید حداقل دوبرابر سال‌های گذشته افزایش یابد و این رقم هرساله به طور تصاعدی بالا رود.

وی در انتها تاکید کرد: یکی از اهداف و وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی بحث تشکیل زنجیره‌های تولید است که باید در تمام زیر بخش‌ها شکل بگیرد و این امر در واقع نیاز تمام تولیدات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...