نسخه چاپی

تسریع كاهش تولید روسیه برای رفع كدورت سعودی‌ها

روسیه پس از این‌كه روند آهسته كاهش تولید نفتش با انتقاد عربستان سعودی روبه‌رو شد قصد دارد كاهش تولید نفت خود را شتاب ببخشد.

به گزارش نما، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در بلگراد به خبرنگاران گفت: ما تلاش خواهیم کرد این کاهش تولید را سریع‌تر کنیم. ما با محدودیت‌های فنی روبه‌رو هستیم، با این حال قصد داریم به کاهش تولیدی که توافق کرده‌ایم برسیم.

اظهارات نواک چند روز پس از این مطرح شد که خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، اظهار کرد: کاهش تولید روسیه بسیار آهسته‌تر از آنچه که وی مایل بوده، آغاز شده است.

سطح تولید این کشور به همراه عربستان سعودی برای تضمین موفقیت پیمان اوپک و غیراوپک و حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌های نفت با اهمیت محسوب می‌شود. روسیه متعهد شده است تولید خود را به میزان ۲۲۸ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ کاهش دهد و این محدودیت را در سه ماهه دوم حفظ کند.

طبق محاسباتی که بر مبنای گزارش ماهانه اوپک انجام شده، میانگین تولید این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ممکن است حدود ۱۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح اکتبر سال ۲۰۱۸ باشد که مبنای توافق کاهش تولید جدید اوپک و غیراوپک است.

روند آهسته کاهش تولید روسیه به دلیل سرمای شدید در سیبری بوده که بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت این کشور است.

نواک مجددا اظهارات قبلی خود را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما شرایط ویژه‌ای داریم و نمی‌توانیم کاهش فوری تولید را تضمین کنیم.

اوپک تولید نفت خود را در دسامبر بیش از ۷۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و پیش از این‌که توافق رسمی در ژانویه آغاز شود به استقبال این پیمان رفته است. عربستان سعودی در بیش از نیمی از این کاهش سهیم بوده است.

براساس گزارش بلومبرگ، نواک قصد دارد در مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوئیس با فالح دیدار کند.

۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...