نسخه چاپی

تاسیس ارتش اروپایی همچنان ضرورت دارد

وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با وزیر خارجه اتریش در وین بار دیگر بر لزوم تاسیس و راه اندازی ارتش واحد اروپایی تاكید كرد.

به گزارش نما، «اورزلا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با «کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش در وین در سخنانی اظهار داشت: من همچنان بر این باور هستم که تاسیس و راه اندازی ارتش واحد اروپایی از الزامات امروز اروپا به شمار می آید.

وی در ادامه افزود: اگر خواهان ارتباط و رایزنی هستیم باید بتوانیم آن را انجام دهیم، صرف خواستن نمی تواند راهگشای مسائل باشد.

فون در لاین همچنین خاطرنشان کرد: همکاری های امنیتی و دفاعی در اروپا نیاز به ساختار و سیستم واحد در این باره را بیش از پیش پر رنگ تر می کند. راه اندازی ارتش واحد اروپایی می تواند تاثیر شگفت آوری در افزایش قدرت دفاعی اروپا داشته باشد.

وزیر دفاع آلمان با یادآوری توافق پسکو که در دسامبر سال گذشته میان ۲۵ کشور عضو اتحادیه اروپا به امضا رسید، گفت: دولت ها و پارلمان های کشورهای اروپایی می توانند نقش محوری در تحقق این خواسته اروپایی ایفا کنند.

گفتنی است ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای نخستین بار توافق مربوط به همکاری‌های نظامی دائمی این اتحادیه را امضا کردند. سندی که توسط ۲۵ کشور عضو این اتحادیه امضا شد. سه کشور دانمارک، بریتانیا و مالت از امضای این توافق‌نامه خودداری کردند.

هدف از تشکیل اتحاد دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش نقش و حضور منعطف‌تر نیروهای نظامی این اتحادیه در بحران‌های بین‌المللی اعلام شده است. از آن گذشته اتحادیه اروپا با تشکیل چنین اتحادی بر آن است تا در استقلال بیشتری از ایالات متحده آمریکا عمل کند.


۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...