نسخه چاپی

ادامه یاوه‌گویی‌های مقامات صهیونیست/ با تهدید موشكی ایران مقابله كنید

«دنی دنون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای از شورای امنیت درخواست كرد با تهدید موشكی ایران مقابله كند.

به گزارش نما، «دنی دنون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز گذشته (شنبه) به پرتاب موشک سیمرغ از سوی ایران واکنش نشان داد و در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد باید با تهدید موشکی تهران مقابله کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیشرفت ایران در حوزه‌ موشک‌های بالستیک، مدعی شد: این اقدام ایران در نقض کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (۲۰۱۵) انجام شد که تهران را از انجام هرگونه فعالیت موشک بالستیک منع می‌کند. با وجود درخواست‌های روشن و واضح جامعه بین المللی از ایران برای ادامه ندادن این اقدامات تحریک آمیز، ایران تصمیم گرفته است این اقدامات سرکشانه را انجام دهد. پرتاب این ماهواره به صورت آشکار مرحله دیگری از پیشرفت ایران را در حوزه‌ی موشک‌های بالستیک قاره پیما نشان داد. در تاریخ ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۶ و ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷، ایران همین نوع ماهواره را پرتاب کرد و قصد دارد این کار را مجددا تکرار کند. همانطور که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد: ما خیلی زود برای یک پرتاب دیگر آماده می‌شویم.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: ایران به طور کامل با پرتاب موشک‌های خود به فضا و کشور‌های همسایه قطعنامه ۲۲۳۱ را نادیده می‌گیرد.

دنی دنون در ادامه با ادعای اینکه ایران قوانین بین المللی را نقض می‌کند، گفت: ایران درخواست‌های جامعه بین المللی را نادیده می‌گیرد و با انجام این کار، ثبات منطقه، اروپا و فراتر از آن را تهدید می‌کند. من از شورای امنیت درخواست می‌کنم که به کشور‌های دیگری که قبلا اقداماتی برای مقابله با تهدید موشکی ایران –به خصوص موشک‌هایی با قابلیت سلاح هسته ای-- انجام داده اند، بپیوندند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا هم پیش از این مدعی شده بود انجام اینگونه اقدامات از سوی ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. این درحالی است که ایران تاکنون بار‌ها اعلام کرده است آزمایش‌های موشک بالستیک این کشور قطعنامه شورای امنیت را نقض نمی‌کند.

ایران سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد ماهواره «پیام» را با استفاده از موشک سیمرغ به فضا پرتاب کرده است، اما این ماهواره نتوانست در مدار زمین قرار بگیرد.

۱۳۹۷/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...