نسخه چاپی

واكنش سفارت روسیه به گزارش پارلمان انگلیس درباره تهدیدات سایبری

سفارت روسیه در لندن با تاكید بر آمادگی مسكو برای انجام گفت‌وگوهای حرفه‌ای و همراه با احترام درباره امنیت سایبری، از طرف انگلیسی خواست تا از اظهارات بی‌پروا و اتهامات بی‌پایه و اساسی علیه روسیه دست بردارد.

به گزارش نما، دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در لندن اعلام کرد، مسکو حاضر به گفت‌وگوهای حرفه‌ای و همراه با احترام با مقامات لندن در زمینه امنیت سایبری است، ولی انگلیس همچنان به اظهارات بی‌پروا و اتهامات بی‌پایه و اساسی علیه روسیه ادامه می‌دهد.

پیش از این روز دوشنبه، پارلمان انگلیس گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام شده که دولت بریتانیا اقدامات لازم برای حفاظت کشور در برابر تهدیدات سایبری در حال افزایش را در نظر گرفته است. اعضای پارلمان انگلیس مدعی شدند که منشاء اصلی این تهدیدات برای این کشور از سوی روسیه است.

سفارت روسیه در واکنش به این مسئله، یادآور شد: «ما اخیراً شاهد تجارب متعددی هستیم که تعدادی از کشورها، از جمله روسیه، تهدید سایبری برای انگلستان معرفی شده‌اند. گزارش جدید پارلمان انگلیس هم متاسفانه از جمله این موارد است که در آن به طور رسمی اعلام شده که بیشترین تهدیدات در عرصه امنیت سایبری از سوی روسیه است. روسیه چنین اتهاماتی را بی‌پایه و اساس، تحریک آمیز و کامل بی‌پروا ارزیابی می‌کند.»

مقامات دیپلماتیک روس با یادآوری اینکه سفارت روسیه بارها به طرف انگلیسی پیشنهاد همکاری و مشارکت برای حل و فصل مشکلات در زمینه تهدیدات سایبری را داده، ولی پاسخی از طرف مقامات لندن دریافت نکرده افزودند: «ما همچنان برای گفت‌وگوهای حرفه‌ای به همراه با احترام برای تامین امنیت سایبری برای جامعه جهانی آمادگی داریم . ولی متاسفانه تنها چیزی که از طرف مقامات لندن دیده می‌شود، اظهارات بی پایه و اساس و بی‌پروا علیه روسیه است که از زبان رسانه ها شنیده می شود و اکنون بطور رسمی و به پارلمان انگلیس هم راه یافته است.»

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که نام بردن از «تهدید روسیه» در عرصه فضای مجازی توسط کشورهایی که خود توان بالقوه سایبری نظامی دارند، اقدامی غیرقانونی و مغایر با حقوق بشر است.

۱۳۹۷/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...