نسخه چاپی

ژوزه: پرسپولیس دیگر آن احترام قبل را ندارد

مانوئل ژوزه كه پیش از حضور نشست خبری در خانه خود پذیرای چند بازیكن پرسپولیس بود، باز هم از صحبت كردن درباره ماجرای كریمی خودداری كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر پیکان در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار کرد: پس از یک شکست ناراحت کننده باید به مصاف پیکان برویم. شرایط آنجا برای من غیر قابل پیش‌بینی بود. همان جا هم گفتم که اختلاف ارتفاع در بازی‌مان تاثیرگذاشت و یک سورپرایز منفی برای من بود.

وی افزود: اگر از این موضوع مطلع بودم، یا یک روز بعد از بازی راه آهن به کرمان می‌رفتیم و یا اینکه همان روز بازی به این شهر سفر می‌کردیم. امکان داشت در این دو صورت هم بازی را ببازیم اما دیگر در آن شرایط به خاطر اختلاف ارتفاع نمی‌باختیم. یک مربی باید همه اطلاعات را داشته باشد تا بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

ژوزه در ادامه گفت: باشگاه باید این اطلاعات را در اختیار من قرار می‌داد. مثلا در بازی اول به من گفتند که به شهری می‌رویم که کاملا گرم است. برای گرما نمی‌توانستم کاری کنم اما ارتفاع را می‌شد کاری کرد. ما در مرحله‌ای بودیم که اعتماد به نفس به بازیکنان برگشته بود و داشتیم فوتبال خوبی ارائه می‌کردیم.با این حال امیدوارم فردا بازیکنان به خودشان بیایند و آن شکست را جبران کنند.

وی افزود: قبلا هم گفته‌ام که همه بازی‌ها برای ما سخت است اما در حال حاضر پرسپولیس برای خیلی از تیم‌ها دیگر آن احترام قبل را ندارد. ما در خانه بازی می‌کنیم، به همین خاطر کارمان سخت‌تر است. یک درخواست هم از تماشاگران دارم. آن‌ها حق دارند که از دست من ناراحت باشند اما اگر قرار به اعتراض است، می‌خواهم که عصبانیت خود را روی سر من خالی کنند و بازیکنان را حمایت کنند. اگر اعتراضی دارند آخر بازی نشان دهند و در ابتدای بازی به ما اعتماد کنند. البته ما یک مشکل دیگر هم داریم و آن اینکه تا می‌آییم خوب شویم لیگ دوباره تعطیل می‌شود، در حال حاضر جو خیلی خوبی در تیم وجود دارد، رابطه بازیکنان با هم خیلی خوب است، بازی قبل تمام شد و باید آن را فراموش کنیم. همه بازیکنان برای بازی فردا آماده‌اند که با یک برد خوب به تعطیلات برویم.

خبرنگاری از ژوزه درباره جلسه امروز برخی از بازیکنان پرسپولیس با او برای بازگشت کریمی پرسید که وی گفت: من با همه احترامی که برای شما قائل هستم، به این سوال جواب نمی‌دهم.

سرمربی پرسپولیس درباره این موضوع که فکر نمی‌کنید گردان با نیمکت‌نشینی از فوتبال محو می‌شود؟ گفت: مگر بقیه بازیکنانی که بازی نمی‌کنند هم از فوتبال محو می‌شوند؟ من چند بار راجع به این موضوع صحبت کرده‌ام. این اعتقاد من است که هر کس بهتر بازی کند را در ترکیب قرار دهم. من با گردان رابطه خوبی دارم و همیشه از او حمایت کرده‌ام اما زمانی که نیلسون به خاطر محرومیت یا مصدومیت نتواند در ترکیب باشد، شهاب این فرصت را دارد که خود را نشان دهد و خودش هم می‌داند که من آدم بی‌انصافی نیستم.

وی در ادامه گفت: ما پیکان را مثل سایر تیم‌ها آنالیز کرده‌ایم. همیشه وقتی با تیمی بازی داریم دو بازی قبلی آن تیم را می‌بینیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بررسی می‌کنیم. یک نفر را داریم که کارش فقط همین است. تا درباره تیم حریف به ما اطلاعات دهد و کار بازیکنان در زمین راحت‌تر باشد.

ژوزه درباره مشکل گلزنی مهاجمان پرسپولیس و راهکارهای خود برای رفع این مشکل گفت: بخش مهمی از این مشکل به خاطر عدم وجود آرامش کافی در بازیکنان است. یک گلزن با گل زندگی می‌کند و وقتی که گل نمی‌زند فشار روی او بیشتر می‌شود و همین کار را سخت می‌کند. گلزن نیاز به اعتماد به نفس دارد. من نمی‌خواهم کسی را محاکمه کنم اما فوتبال بازی لحظه است و در یک لحظه خیلی چیزها عوض می‌شود. مسلما این تعداد گل من را راضی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، وی درباره افت کریم انصاری فرد نسبت به فصل گذشته گفت: بازیکنان بزرگی هستند که گل‌های زیبایی می‌زنند اما فرصت‌های خیلی خوبی را هم به راحتی از دست می‌دهند. اشتباه فقط برای کسی رخ نمی‌دهد که در زمین بازی نمی‌کند. همه بازیکنانی که در زمین هستند ممکن است مرتکب اشتباه شوند. کریم فصل قبل تا همین جا گل‌های زیادی زده بود اما الان فقط یک گل زده چرا که کار سخت‌تری در پرسپولیس داشته است، با این حال اگر امسال هم چهار، پنج گل زده بود آن موقعیت خوب در بازی با مس را گل می‌کرد. اعتماد به نفس کریم در آن حدی نیست که فصل گذشته داشت.

خبرنگاری از ژوزه درباره مشکلات فوتبال ایران پرسید که وی گفت: خیلی زود است که من بگویم مشکلات فوتبال ایران چیست. من نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم. اما به دو چیز می‌توانم اشاره کنم. یکی اینکه فرهنگ بازی گروهی بین بازیکنان ایران کم است. همه انفرادی بازی می‌کنند. دیگر اینکه بازیکنان از سنین پایه به خوبی آموزش ندیده‌اند. بازی‌ها در لیگ ایران بیشتر فیزیکی است تا فکری. باید صادقانه بگویم که خودم هم این موضوع را دوست ندارم اما خیلی چیزهای دیگر هست که نمی‌توانم بگویم.

ژوزه درباره غیبت طولانی‌مدت ایمون زاید در تمرین‌های پرسپولیس گفت: او یک دفعه غیب شد و من هم خبری از او ندارم. ما رابطه خوبی با هم داشتیم. به من گفته‌اند که پاسپورتش مشکل داشته و هنوز نتوانسته بیاید. وقتی که آمد باید از او بپرسم علت غیبتش چه بوده است.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری یک اردوی تدارکاتی در تعطیلی‌های لیگ است، گفت: قصد داریم یک اردوی خارجی برگزار کنیم، در یکی دو روز آینده برای این موضوع با مدیران باشگاه صحبت می‌کنم. بهتر است زمانی که ملی‌پوشان را در اختیار نداریم بتوانیم تمرین‌های خوب و بانشاطی انجام دهیم.

در پایان خبرنگاری از ژوزه پرسید چرا وقتی معتقد هستید که پرسپولیس این فصل قهرمان نمی‌شود بیشتر به بازیکنان جوان میدان نمی‌دهید؟ گفت: وقتی شرایط‌مان خوب نیست بازی دادن به جوان‌ها کار درستی نیست چرا که هم تیم و هم این بازیکنان ضرر می‌کنند. وقتی ملی‌پوشان ما با این سابقه در بازی‌ها چنین فشاری را تحمل می‌کنند حساب کنید که بازیکنان جوان باید تحت چه فشاری بازی کنند. البته ما در نیم فصل یکی دو بازیکن می‌گیریم اما طرز فکر باشگاه را من تعیین نمی‌کنم اگر به من بگویند که تیم را برای قهرمانی در فصل بعد آماده کن من همین کار را می‌کنم اما وقتی می‌گویند الان نتیجه می‌خواهیم و باید برنده شویم، من چاره‌ای ندارم.

وی افزود: برای من سن بازیکن فرقی ندارد. می‌خواهد 18 سال باشد یا 36 سال. خود من خیلی از بازیکنان جوان را به روزهای اوجشان رسانده‌ام. لوئیز فیگو، دکو و نونو کومژ بازیکنانی بودند که در جوانی با من کار می‌کردند.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...