نسخه چاپی

اعلام دلیل‌ ممنوعیت صادرات برخی كالاها

معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران با اشاره به نوسان‌های نرخ ارز و ایجاد برخی چالش‌ها در عرصه تجارت خارجی، دلیل ممنوعیت صادرات برخی از كالاها را جلوگیری از احتمال كمبود آن‌ها در بازار عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا نادری با تاکید بر لزوم هماهنگی کامل گمرک‌های کشور درباره اجرای مصوبات دولت برای مدیریت صادرات و بهبود شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: گمرک همواره تاکید کرده است که صادرات محور توسعه است، اما نوسانات اخیر نرخ ارز این دغدغه را به وجود آورده که اگر به منظور کمسب سود، همه تولیدات کشور صادر شود، از نظر معیشتی و رفاه مردم، ممکن است با کمبود مواجه شویم.


وی گفت: مسوولان نظام به منظور تامین معیشت مردم، از گمرک توقع همکاری دارند و در عین حال بخش‌نامه‌های متعددی در هفته‌های اخیر صادر شده که مبنای آن‌ها در پاره‌ای از موارد، ممنوعیت صادرات است.


معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به مصوبات اخیر دولت در خصوص مدیریت صادرات گفت:‌ مهمترین مصوبه دولت مصوبه مورخ 91/7/8 است که براساس آن کالاهایی که با ارز مرجع وارد کشور می‌شود، مشمول قیمت گذاری شده‌اند.


وی افزود: در مصوبه دیگری، وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات 52 قلم کالا را ممنوع اعلام کرده است و اخیرا نیز صادرات تعداد زیادی از کالاها منوط به دریافت مجوز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده است.


نادری اظهار کرد: در اینش رایط دستور وزیر اقتصاد این است که دقت گمرکات، خصوصا در مورد صادرات طلا و مسکوکات ساخته شده از آن افزایش یابد.


وی گفت: اگرچه طبق قانون، مسکوکات ساخته شده از فلزات گرانبها تاکنون نیاز به مجوز بانک مرکزی نداشته استف اما شرایط فعلی اقتصادی باعث شده تا مصوبه‌ای مبنی بر لزوم دریافت مجوز بانک مرکزی برای صدور این قبیل کالاها به تصویب برسد.


معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به مصوبه‌ای که صادرات برخی از کالاها را مستلزم دریافت مجوز از سازمان حمایت دانسته است گفت:‌این سازمان اعلام کرده که گمرکات مراجعان را برای اخذ مجوز به سازمان حمایت هدایت نکند، اما گمرک موظف به انجام وظیفه است و بای مصوبه هیات وزیران را به طور کامل اجرا کند.


به گزارش سایت گمرک نادری در نشست معاونان امور گمرکی 30 گمرک کشور عنوان کرد: گمرک برای صادرات محصولات کشاورزی و کالاهایی که به اندازه کافی در بازار موجود است، حساسیتی ندارد اما صادرات کالاهای ساخته شده نیاز به کنترل کامل دارد و گمرکات در این خصوص باید وحدت رویه داشته باشند.


به گزارش ایسنا براساس تصمیم هیات وزیران و با توجه به تصمیمات اتخاذ‌شده در جلسه‌ی هماهنگی که در سوم آبان‌ماه سال جاری برگزار شده است، صادرات 52 قلم کالا ممنوع شد. این لیست از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به حمید صافدل - معاون وزیر در توسعه‌ روابط اقتصادی و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران - ابلاغ شده است.


گندم، آرد، شکر، قند، روغن نباتی، گوسفند زنده، گوشت قرمز، کاتد مس، مفتول مسی، پوست خام، انواع لاستیک خودرو، انواع محصولات پلیمری، ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی وارداتی، قطعات خودروی وارداتی، انواع کاغذ، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا، دانه سویا، شمس آلومینیوم، شمش فولاد، قراضه آهن، ضایعات پت، آخال کاغذ، سولفور مولیبدن، انواع چوب، چای وارداتی، جوش شیرین، وت بلو(گاوی و گوسفندی)، استایرن مونومر، انواع برنج وارداتی، پلی اتیلن pe، انواع علوفه، پلی پروپیلین pp، انواع شیرخشک، پلی اتیلن ترفتالات pet، انواع کره حیوانی، پی وی سی pvc، انواع محصولات فولادی، پلی استایرن ps، دوده کربن، دی اکتیل فتالات dop، سولفات سدیم، اکریلونیتریل بوتادین استایرن abs، کربنات سدیم، کریستال ملامین، سود کاستیک، اسید سولفوریک، LAB ، بنزن، تخم مرغ نطفه‌دار و تخم مرغ خوراکی کالاهایی هستند که صادرات آنها ممنوع شده است.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...