نسخه چاپی

صحبت های جنجالی صفارهرندی در دانشگاه آزاد تبریز

مشاور فرهنگی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه در حفظ انسجام ملی بسیار روشن و حساس است اما درك رابطه معنوی بین ایشان و مردم برای دشمنان نظام اسلامی قابل درك نیست.

به گزارش نما به نقل از دی ، محمد حسین صفار هرندی امروزدر جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان این مطلب گفت: بر همیناساس استقبال پر شور مردم از رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی برای دشمنان مایوسکننده بود و آنها انتظار چنین استقبالی ان نداشتند.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته از سویدشمنان برای ایجاد نفاق بین مردم و مسئولان نظام اظهار داشت: در حال حاضر باید توجهداشت که توسل آنها به ابزارهای مختلف برای تحت فشار گذاشتن ملت ایران نتیجه اینداشته و مردم نیز باید در برابر این توطئه ها هوشیار و آماده باشند.


صفارهرندی با اشاره به موفقیت های بدست آمده مجامع علمی کشور در زمینه تولید مقالات علمی در جهان گفت: خوشبختانه با این رویکرد اهدافجمهوری اسلامی ایران در سند چشم انداز ایران 1404 در زمینه فناوری نانو محقق شده واین شور و نشاط علمی کلید ایران در جهان و عاملی برای بالا رفتن وزن ایران بین سایرکشورهاست.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکهتحریم ها علیه برنامه هسته ای یک بهانه بیش نیست تصریح کرد: این تحریم ها قبل ازاین نیز بوده و بار اولمان نیست که با آنها مواجه می شویم.
صفارهرندی ادامه داد: هم اکنون برنامه دشمن این استتا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به ایجاد آشوب در داخل کشور بپردازد اما وفاقملی ایرانیان به برکت خون شهدا مانع از این امر خواهد شد.
وی از این موفقیت ها به عنوان شاخص قدرت یاد كرد و گفت: هر روز وزن جمهوری اسلامی سنگین تر می شود.

ايشان در ادامه افزودند: دستیابی ایران به فناوری هسته ای را فقط بهانه ای برای اعمال تحریم ها دانست و خاطرنشان كرد: تحریم ها قبل از فعالیت هسته ای ایران شروع شده بود.

وی با بیان اینكه دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران بر تحریم ها شدت بخشیده و سعی در ایجاد آَشوب در جامعه دارند، گفت: این تحریم ها تاثیری در وفاق ملت ایران نداشته و در نهایت موجب افزایش توان ملی در زمینه های مختلف خواهد شد.

در پایان این همایش نشست پرسش و پاسخ برگزار شد كه سوال و جواب هاي جالبي (و البته) با اندك بار جنجالي همراه بود كه در ذيل مطلب به برخي از آنان اشاره خواهد شد...
دی نیوز: برخي معتقدند كه بعد از كنار گذاشته شدن آقاي مشايي اعتماد به نفس آقاي رئيس جمهور پايين آمده و ديگر شايد كارهاي جدي از دولت نيستيم؟
صفارهرندی:"والا كنار گذاشتن به چه معناست ..." وي در ادامه افزود كه ايشان بعنوان مسئول دفتر دستشان در امور دولتي به حد كفايت باز است و همين طور با داشتن چند مسئوليت يدكي ، منظور سوال كننده را متوجه نميشود كه از چه كنار گذاشته شده اند؟! "اگر منظور آن دوره چند روزه ست كه ايشان بعنوان معاون اول معرفي شدند و بعد با نظر حزب اللهي ها و دلسوزان ونامه تمام كننده ي رهبري با كلي ليتَ و لعل كنار گذاشته شدن اين بحث مي تونه درست باشه ، ولي من بازم نمي فهمم كه ايشون كه كنار گذاشته نشدند . هستن و موقع تصوير برداري از جلسات بيرون مي روند"


دی نیوز: نقش دولت را در گراني ها اخير چگونه ارزيابي مي كنيد؟ (آيا عمدي در كار است تا ملت مجاب به برقراري رابطه با آمريكا نمايد يا اصلا در نگاه خوش بينانه آيا مسئله دلسردي دولت جديست)
صفارهرندی:در تحليل اين شرايط كه در بازار و بويژه در برخي از كالا هاي با گراني هاي 20 تا 50درصدي و يا حتي چندبرابري رو به رو هستيم.افرادي اسرار دارند كه اين مسئله را به تحريم ها ربط دهند من قبلا هم اشاره كردم درست است كه اين تحريم ها واقعا قوي و كاري و اثرگذارتر است ولي وقتي در بررسي ها ريز مي شويم ما با گراني برخي كالاها روبرو هستم كه يا اصلا به خارج واسته نيست و يا نهايتا 10الي15 درصد واسته به خارج از كشور است كه مشكلي هم در آنها نداشتيم. حال چه كسي ادعاي موثر بودن تحريم روي اين بخش را دارد؟؟ اينجاست كه بحثي مطرح مي شود كه بخشي اعظمي از گراني هاي بوجود آمده بي ارتباط به تحريم هاست و به مديريت و تدبير ما بازميگردد. الان يك شبه اين است كه دولت كار را رها كرده كه از نظر دور است كه دولت اين بدنامي را بخود خريده باشد. و با كارنامه اي بد كار خود را به فرجام رساند. "البته من قبول دارم كه جاهايي خراب كرده ... ولي اينكه فردي بپذيرد كه اين مورد تعمدي است با معدلات عاقلانه سازگار نيست ." ولي برخي در اين عقيده اند تعمد بخاطر واگو كردن جريان ارتباط با آمريكاست كه ظاهرا آقاي احمدي نژاد اين مسئله را انكار مي كند كه ما هم مي پذيريم ، تا خلافش ثابت نشده باشد. ولي نظريه ديگر اين است كه اين گراني خود خواسته است و دليل مي آورند كه دولت وقتي دو ، سه ارز به بازار صادر نكرد قيمت را حتي به بالاي 4000تومان هم رساند ، وقتي دولت نشان مي دهد كه بي علاقه به دلار با قيمت بالا نيست دليل بر تامين منابع از اين راه است كه در اين مورد هم دولت (من باب انصاف عرض ميكنم) اعلام كرده كه نظر به افزايش قيمت دلار براي تامين نقدينگي نداشتيم . اما خب اين وظيفه دستگاه هاي نظارتي است كه بررسي كنند كه در فاصله دلار هزار دويست و خورده اي و دلار دو هزار پانصد و شصت توماني اين مبلغ كجا نشسته "بالاخره جمع و تفريق است ديگه" و اين هم كاره سختي نيست. البته با اينكه من انتقاد هاي جدي به دولت دارم ولي اعتقادم بر اين است كه تماميت دولت پاك است و ولي جاهايي تحت تاثير شرايط جانبي نمي توانند كارهايي را كه دلشان مي خواهد به سر انجام برسانند . و بخشي هم طبيعي است يعني وقتي آفت بجان سيستمي افتاد ، بحساب كل سيستم نوشته خواهد شد.
دی نیوز: عاقبت آقاي احمدي نژاد و هاشمي چه خواهد شد؟ (مجري برنامه سوال بست داد كه آيا انقلاب بسمت مهره سوزي ميرود؟)
صفارهرندی: بايد ديد آنچه كه ما امروز با آن روبروييم ، اشكالي است كه به ما وارد است و يا اينكه به اشخاص باز مي گردد ؟ اگه كسي به عهدي عمل نكرده آيا مشكل از سيستم است يا مشكل از آن شخص است؟ بني صدر فردي بود كه ده و نيم ميليون راي آورد ولي وقتي تصورش از كسب اين رأيي كه از مردم گرفته با آن عهدي كه با عنوان رياست جمهوري داشت دوتا شد ديگر به كسي چه مربوط كه او دل خواسته با گذشته اش فاصله بگيرد ...
حرفا اين است كه افرادي كه امروز مردم تصوارتي از آنان دارند آيا ما به آنها چنين برچسب هايي زديم يا اين رفتارشان پديد آورنده اين تفكر بوده ؟ " اگر امروز احياناً مردم به آقاي احمدي نژاد بگويند: شما وقتي آمدي گفتي من نماينده ي بچه مسجدي ها ، بچه هيئتي ها ،بچه هاي بسيج و انقلاب و حزب اللهي و ... هستم . اگر الان بيشترين گير را به همان ها دادي معلوم است كه شما عوض شدي. يا همين حرف را به آقاي هاشمي رفسنجاني ممكن است بزنند يا بگويند شعار عدالتان با تجمل دوران شما جور نشد ..." افرادي مادامي كه در مسير صلاح و صداق هستند مقبول است و وقتي از مسير خارج شوند و جدا شوند دليل بر سلام و صلوات بر ايشان وجود ندارد ولي باز اگر به مسير بازگردند دوباره از ايشان استقبال مي شود كه اين راه و روش برخورد اسلامي است .

البته سولات بيشتر از اينها بود و بیشتر سئولات دانشجویان در خصوص مسائل شخصی مسئولان بود و متاسفانه كمتر به مشكلات اساسی جامعه پرداخته شد.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...