نسخه چاپی

۱۰۳هزار تن گوشت گاوی به تازگی وارد كشور شده

رئیس فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس موضوعاتی همچون عدم تطابق لایحه بودجه ۹۸ با برنامه ششم و افزایش قاچاق گوسفند ماده به‌عنوان یكی از عوامل افزایش قیمت گوشت را ازجمله موضوعات مطروحه در جلسه فراكسیون متبوعش با وزیر كشاورزی عنوان كرد.

به گزارش نما، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس جلسه امروز(یکشنبه 30 دی ماه) فراکسیون متبوعش با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

افزایش قاچاق گوسفند ماده یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون ولایی سوالات و موضوعات موردنظر خود را با وزیر جهاد کشاورزی در میان گذاشتند که برخی از این مطالب عبارتند از: چرا خوراک مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین نمی‌شود، قیمت بالای گوشت و مرغ برای مردم به‌ویژه اقشار کم درآمد جامعه مشکلاتی سختی ایجاد کرده است، دلیل افزایش قاچاق گوسفند ماده به‌عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت توضیح داده شود.

عدم اعمال استهمال وام‌های کشاورزی

وی به دیگر سوالات و موضوعات مطروحه ازسوی نمایندگان در این جلسه خطاب به وزیر کشاورزی اشاره کرد و افزود: لایحه بودجه متناسب با برنامه ششم توسعه در حوزه کشاورزی تدوین نشده است لذا وزارتخانه کشاورزی چه تدبیری دارد؟، دلیل عدم اعمال استهمال وام‌های کشاورزی، همچنین مشکلات مربوطه به قنات‌ها به ویژه در روستاها از دیگر مضوعات مطرح شده ازسوی نمایندگان بود.

گوشت90هزار تومانی و عدم تنظیم بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ممنوع شدن وام دامداری سنتی، قیمت گوشت90هزار تومانی در سایه عدم تنظیم بازار، برنامه‌های جهاد کشاورزی جهت تنظیم بازار برای سال 98، جلوگیری از ورود بیش از بیش دلالان و نظارت بیشتر به حوزه گوشت و مرغ را به‌عنوان دیگر سوالات و موضوعات مطروحه در جلسه با وزیر کشاورزی عنوان کرد.

ضرورت اعلام قیمت‌ها توسط خود وزارتخانه کشاورزی

حاجی بابایی ادامه داد: نمایندگان فراکسیون ولایی همچنین دلیل عدم واردات گوشت از کشورهای همسایه همچون افغانستان، قرقیستان، تاجیکستان و...را جویا شده و درخصوص انحصار در حوزه نهادهای دامپروری به‌ویژه مرغداری، ضرورت اعلام قیمت‌ها توسط خود وزارتخانه کشاورزی، نبود وحدت‌رویه میان بانک‌ها در ارائه وام که سبب بروز مشکلاتی شده است، تشدید اعتراض‌ها نسبت به عدم همکاری بانک‌ها در استهمال وام‌های کشاورزی براساس مصوبه مجلس و... نیز در این جلسه صحبت کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با برخی از کشورها در حوزه واردات گوشت، سویا، ذرت

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین در ادامه به اهم صحبت‌ها و پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی در جلسه با نمایندگان کمیسیون ولایی اشاره کرد و گفت: آقای حجتی با بیان اینکه معیشت مردم دغدغه اصلی وی و همکارانش در وزارتخانه جهادکشاورزی است از انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با برخی از کشورها در حوزه واردات گوشت، سویا، ذرت و.. خبر داد.

سال 97 چندین برابر سال قبل از کشورهای همسایه گوشت وارد کشور شد

وی ادامه داد: به گفته وزیر کشاورزی گوشت از آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می‌شود، همچنین به تازگی میزان 103 هزار تن گوشت گاوی وارد کشور شده و هیچ محدودیت و کمبودی در این زمینه وجود ندارد این در حالی است که سال 97 چندین برابر سال قبل از کشورهای همسایه گوشت وارد کشور شده است.

هیچ مجوز رسمی برای صادرات گوشت و دام وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: به زعم وزیر کشاورزی هیچ مجوز رسمی برای صادرات گوشت و دام وجود ندارد و گوشت و مرغ باید هدفمند توزیع شوند تا به دست گروه‌های هدف برسند.

احیای قنوات نیاز به همراهی و کمک دولت و مجلس دارد

حاجی بابایی به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه لایحه بودجه تدوین شده برای سال 98 در حوزه کشاورزی هیچ تناسبی با برنامه ششم توسعه ندارد، به دیگر صحبت‌های وی در این جلسه اشاره کرد: به گفته محمود حجتی متاسفانه نگاه و برنامه خوبی طی چند دهه گذشته به‌دنبال قنوات نبوده لذا احیای آن‌ها نیاز به همراهی و کمک دولت و مجلس دارد.

گوجه بیش از 30درصد سال گذشته

رئیس فراکسیون ولایی مجلس صدور گوجه بیش از 30درصد سال گذشته، تاکید بر پرورش دام‌های پربازده و سرمایه‌گذاری در این بخش، برنامه وزارت کشاورزی برای حمایت از خانواده‌های روستایی در حوزه دامداری را از دیگر موضوعات مطروحه ازسوی وزیر کشاورزی در جلسه با فراکسیون ولایی مجلس عنوان کرد.

۱۳۹۷/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...