نسخه چاپی

كشت حدود ۲۵ هزار هكتار برنج در سه استان كم آب كشور

عضو هیئت رییسه كمیسیون كشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، در تشریح بازدید كمیسیون متبوعش از پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات، گفت: سال جاری ۲۵ هزار و ۳۰۰ هكتار برنج در سه استان اصفهان، خوزستان و فارس علیرغم ابلاغ ممنوعیت ها كشت شده است.

به گزارش نما، علی اکبری در تشریح نشست امروز(دوشنبه 1 بهمن ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: اعضای کمیسیون عضر امروز از پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید داشته و دستاورد این وزارتخانه در حوزه کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این بازدید داده های پژوهشگاه فضایی در حوزه آب، نوع کشت و تنوع گیاهان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در استان های فارس، خوزستان و اصفهان با وجود اینکه این استان ها جز مناطق کم بارش هستند میزان قابل توجهی برنج کشت می شود.

اطلاعات ماهواره ای وزارت ارتباطات در حوزه فضایی ظرف چند ساعت به روز می شود

وی ادامه داد: پیش بینی ها این بود که با توجه به محدودیت ها و بخش نامه های صادره در این مناطق دیگر کشت انجام نمی شود، اما سال جاری 25 هزار و 300 هکتار برنج در این استان ها کشت شده و حتی در شهرستانی همانند جهرم که عمق چاه آن به 300 متر رسیده حدود 190 هکتار زمین زراعی زیر کشت برنج رفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رابطه خوبی بین اعتماد مردم و توسعه کارشناسی در حوزه کشاورزی وجود ندارد، اظهار داشت: در این بازدید درباره موضوعاتی همانند سموم و آفات تاثیرگذار در کشاورزی مباحثی مطرح شد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کشت های استراتژیک همانند گندم، جو و برنج و ذرت و سیب زمینی اطلاعاتی ماهواره ای داشت که این اطلاعات به روز بوده وظرف چند ساعت به روزرسانی می شود.

۱۳۹۷/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...