نسخه چاپی

قرارداد كی روش تمدید می شود؟

یكی از بحث‌های داغ این روزهای فوتبال ایران رفتن با نرفتن كارلوس كی‌روش است، كسی كه پیشنهاد جدی و البته وسوسه‌انگیز از سوی فدراسیون فوتبال كلمبیا دریافت كرده و طرفین مذاكراتی سطح بالایی هم با یكدیگر در لیسبون پرتغال و مادرید اسپانیا داشته‌اند.

به گزارش نما، تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات با نمایش‌های درخشان خود راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شد، جایی که تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش باید به مصاف ژاپن همیشه مدعی برود. تیم ملی ایران در این دوره شانس بالایی برای کسب عنوان اولین قهرمانی از سال ۱۹۷۶ دارد، اتفاقی که اگر بیفتد کی‌روش و بازیکنانش را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه می‌کند، اما آیا این قهرمانی کی‌روش را در ایران ماندگار می‌کند یا خیر؟

یکی از بحث‌های داغ این روزهای فوتبال ایران رفتن با نرفتن کارلوس کی‌روش است، کسی که پیشنهاد جدی و البته وسوسه‌انگیز از سوی فدراسیون فوتبال کلمبیا دریافت کرده و طرفین مذاکراتی سطح بالایی هم با یکدیگر در لیسبون پرتغال و مادرید اسپانیا داشته‌اند. رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا هم به طور رسمی مذاکره با کی‌روش را تأیید کرد و گفت: «ما با کی‌روش مذاکره کرده‌ایم، اما منتظر پایان جام ملت‌ها هستیم تا تصمیم نهایی را بگیرم».

در اینکه کی‌روش مربی بزرگ و از لحاظ فنی جزو بهترین‌های جهان است شکی نیست، ولی با شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد که مرد پرتغالی به راحتی از نیمکت تیم ملی ایران دست بکشد. کی‌روش در ۸ سال گذشته که در ایران حضور داشته موفق به درست کردن تیمی منسجم، قوی و یکدست شده و ممکن است بخواهد محصول چیزی که طی سال‌ها در فوتبال ایران کاشته را هم خودش برداشت کند و به این زودی‎ها تیم آماده خود را رها نکند!

[چرا باید به تمدیدقرارداد کی‌روش امیدوار باشیم؟/ از روز‌های سخت در کلمبیا تا ترس از دست رفتن رکورد‌ها]

سرمربی تیم ملی در جریان جام ملت‌ها و پیش از بازی با عمان در نشست خبری گفت: «احتمال دارد در صورت قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها همکاری من با فدراسیون فوتبال ایران ادامه پیدا کند». این صحبت کی‌روش می‌تواند حامل یک خبر مهم برای فوتبالدوستان ایرانی پس از جام ملت‌ها باشد و آن خبر هم ماندن مرد پرتغالی روی نیمکت تیم ملی ایران است. با این حرف کی‌روش می‌شود احتمالاتی برای ماندنش در ایران داد چرا که تیم کشورمان اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به کسب جام نزدیک است.

در سوی دیگر آمار و ارقام همیشه برای کی‌روش از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، آمار و ارقامی که ممکن است در تیمی مثل کلمبیا برای این مربی به این راحتی به دست نیاید. در حال حاضر تنها چیزی حدود ۵ ماه به آغاز رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا باقی مانده و تصورش سخت است که کی‌روش در این مدت کم بتواند تحولی عمده در تیم ملی کلمبیا ایجاد کند، این در حالی است که خوسه پکرمن انتظارات را در بین هواداران کلمبیایی بالا برده است.

بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال کلمبیا هم در هفته‌های گذشته در مورد انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی این کشور و حتی حضور کی‌روش روی نیمکت این تیم اظهارنظر کرده‌اند، ولی تنها مفهوم و خواسته‌ای که از حرف‌های آنها برداشت می‌شود، این است که آنها انتظار دارند کی‌روش یا هر کسی که هدایت تری‌کالر را برعهده می‌گیرد، باید این تیم را به سطحی بالاتر سوق دهد. کارشناسان معتقدند تیم ملی کلمبیا بازیکنان بسیار مستعدی دارد و از این‌رو سرمربی جدید این کشور نیازی نیست فرصتی را برای ساختن بازیکنان جدید صرف کند و فقط باید بر قدرت تیم بیفزاید.

با این شرایط به نظر نمی‌رسد سرمربی تیم ملی به این راحتی قاره آسیا را به مقصد آمریکای جنوبی ترک کند و یک مورد مهم که می‌تواند کی‌روش را برای ماندن در ایران وسوسه کند، هت‌تریک با تیم ملی ایران در رسیدن به مسابقات جام جهانی است، اتفاقی که می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ رخ دهد.

۱۳۹۷/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...