نسخه چاپی

كارنامه سازمان خصوصی‌سازی بررسی می شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس، گفت: كارنامه سازمان خصوصی‌سازی باید بررسی و اهلیت افراد در واگذاری شركت ها و كارخانه ها مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش نما، زهرا ساعی با اشاره به خصوصی سازی های غیراصولی در کشور، گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی که مقام معظم رهبری دستور اجرای آن را صادر کرد، کارخانه ها، بنگاه ها و شرکت های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود که هدف از این اقدام افزایش کارایی، بهره‌وری اشتغال و توسعه صنایع و اقتصاد بود تا بازار رقابتی ایجاد و مردم در اقتصاد دخیل شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقتصاد ایران از بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی تشکیل شده است، افزود: بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی باید بخش تعاونی و خصوصی تقویت شود، اما متاسفانه خصوصی‌سازی به درستی انجام نشده و سازمان خصوصی‌سازی کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشته است.

در واگذاری های اخیر به واژه اهلیت خریدار توجه نشده است

وی با تاکید بر اینکه واگذاری کارخانه ها باید بر اساس الگوهای صحیح و استاندارد انجام می‌شد، ادامه داد: مزایده و واگذاری سهام از جمله راه‌های واگذاری کارخانه ها و شرکت ها بوده است که عملیاتی نشده، در حالی که انجام مزایده، ایجاد رقابت و تایید اهلیت افرادی که می‌خواهند بنگاهی را خریداری کنند بسیار مهم بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در واگذاری های اخیر به واژه اهلیت خریدار به درستی توجه نشده و افرادی که صنایع و کارخانه های مهم کشور را خریداری کرده‌اند صلاحیت اداره آن را نداشته اند، اظهار داشت: خریداران فاقد اهلیت با عدم ارائه صحیح برنامه های توسعه ای برای مجموعه خریداری شده سبب ایجاد مشکلات فراوان برای مجموعه‌های اقتصادی کشور شده اند.

خریدار ماشین سازی تبریز متخلف ارزی بوده است

وی با اشاره به اینکه ماشین سازی تبریز با سابقه ۵۰ ساله و تولید محصولات استراتژیک در حوزه ماشین آلات دارای با مشکلات فراوانی روبه رو شده است، افزود: فردی که ماشین سازی تبریز را خریداری کرده اهلیت لازم را نداشته و جزء چند متخلف حوزه ارزی کشور بوده است که پرونده این فرد در قوه قضاییه در جریان است.

ساعی ادامه داد: دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی باید توجه کنند که سازمانی که اقتصاد کلان و خرد متاثر از تصمیمات این مجموعه است، چرا باید به گونه ای عمل کند که صنایع کشور فلج شده و به سمت رکود حرکت کند، در حالی که ما به دنبال اشتغال و افزایش بهره وری در این واگذاری ها بودیم.

کارخانه هایی که غیراصولی واگذار شده باید به دولت بازگردد

وی با بیان اینکه کارخانه هایی که غیراصولی واگذار شده باید به دولت بازگردد و قرارداد واگذاری آنها فسخ شود، تاکید کرد: کارنامه سازمان خصوصی‌سازی باید بررسی و اهلیت افراد در واگذاری شرکت ها و کارخانه ها که از اهمیت بالایی برخوردار بوده باید مورد بحث قرار گیرد که آیا خریداران برنامه ای برای به روز رسانی ماشین آلات، واحدهای تولیدی و افزایش بهره‌وری دارند یا خیر.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پایداری صنایع برای کشور بسیار مهم است، تصریح کرد: در شرایط فعلی ایجاد اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید واگذاری ها به گونه ای انجام شود که خریدار صنایع فعال کشور را تعطیل کند، لذا پیگیری های لازم انجام می شود تا واگذاری های ناصحیح اصلاح شود.

۱۳۹۷/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...