نسخه چاپی

6 میلیارد دلار به اقتصاد آمریكا ضرر خورد

موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز آمریكا گزارش داد تعطیلی 35 روزه دولت فدرال آمریكا به اقتصاد این كشور 6 میلیارد دلار ضرر زده است.

به گزارش نما، بنا به گزارش موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز ، در طول 35 روز تعطیلی دولت فدرال ، اقتصاد آمریکا 6 میلیارد دلار ضرر کرده است.

در این گزارش آمده است که کشمکش کاخ سفید با کنگره بر سر تأمین 5.7 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، نه تنها به تأمین این بودجه منجر نشد بلکه باعث شده است که 6 میلیارد دلار،‌ بیش از بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار، به اقتصاد آمریکا آسیب برسد.

این موسسه، تولید از دست رفته و سود از دست رفته ناشی از عدم حضور کارمندان و کارگران در محل کار خود در کنار کاهش رقابت‌پذیری شرکت‌های آمریکایی در برابر رقبای بین المللی در طول مدت تعطیلی دولت فدرال را 6 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

اگرچه در ساعات پایانی روز جمعه، دولت و کنگره برای بازگشایی دولت برای چند هفته توافق کردند اما ترامپ همچنان مصر به دریافت بودجه 5.7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار است.

استاندارد اند پورز در گزارش خود می گوید، علی رغم این توافق موقت، تأثیر تعطیلی طولانی و موقت بودن توافق اخیر همچنان بر فعالیت‌های تجاری آمریکا باقی خواهد ماند.

دولت آمریکا به مدت 35 روز و از اواخر ماه دسامبر تا روز جمعه تعطیل بود که به طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ این کشور بدل شد.

۱۳۹۷/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...