نسخه چاپی

كلانتری: اصلاح طلبان بلاتكلیف‌اند

وزیر دولت سازندگی با بیان اینكه هاشمی كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد گفت: اصلاح طلبان در حال حاضر بلاتكلیف هستند و در انتخابات پیش رو به جمع بندی نرسیده اند.

به گزارش نما به نقل از فارس عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت سازندگی هاشمی و دبیر کل خانه کشاورز درباره وضعیت سیاسی کشور و انتخابات پیش رو اظهار داشت: در حال حاضر جو انتخابات بر کشور حاکم نیست و فقط برخی اشخاص خود را برای کاندیداتوری مطرح کردند.

کلانتری در خصوص کاندیداتوری هاشمی برای انتخابات 92 تصریح کرد: هاشمی قطعا کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد هر چند اصلاح طلبان نیز برای انتخابات به جمع بندی نرسیده اند.

وزیر دولت هاشمی با تاکید بر بلاتکلیفی اصلاح طلبان ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس تفاوت دارد چرا که در انتخابات مجلس اقوام و قبائل و هیئت های منطقه ای و شهری بسیار اثرگذارند در حالی که در انتخابات ریاست جمهوری این گونه نیست.

وی در خصوص ریزش بدنه اجتماعی اصلاح طلبان اظهار داشت: یک عده از این جریان جدا شدند اما برخی نیز در حال حاضر سکوت کردند.

کلانتری بیان داشت: انتخابات سال 84 ریاست جمهوری به صورت قبیله ای برگزار شد و افرادی همچون مهر علیزاده در شهرهای خود رای بیشتری داشتند.

وزیر دولت هاشمی در خصوص طرح دولت وحدت ملی گفت: اگر این طرح با یک مدیریت قوی اجرا شود موفق خواهد بود اما افراد کوچک نمی توانند این طرح را هدایت کنند.

وی گفت: دولت های 16 سال اول انقلاب یعنی دولت آیت الله خامنه ای و هاشمی، دولت وحدت ملی بود .

کلانتری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما قبلا گفته بودید که پرداخت یارانه ها روستائیان را مفت خور می کند گفت: بنده گفته بودم که پرداخت یارانه ها به این شکل آنها را از نیاز به کار منصرف می کند و در حال حاضر مهمترین مشکل بخش کشاورزی کمبود کارگر است و حتی کارگران افغانی ادعا می کند که با دلار 3200 تومان نمی توان کار کرد.

دبیر کل خانه کشاورزی با تاکید بر اینکه این پولها باید صرف زیربنا، اشتغال مولد و توسعه شود چرا که توسعه بدون سرمایه گذاری صورت نمی گیرد گفت: در حال حاضر سرمایه نفت را مثل گوشت قربانی مصرف می کنند.

وی در خصوص شرایط تحریم علیه کشورمان گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم ها و بخشی دیگر به مدیریت سوء کشور باز می گردد اما بدشانسی این است که این شرایط تحریم در ضعیف ترین مدیریت اتفاق افتاده است.

کلانتری در خصوص گفتمان آینده نامزدهای آینده گفت: تا ابد نمی توان مقاومت داشت؛ ملت تا کی باید زجر بکشد لذا نامزدها تا ابد نمی توانند بگویند ما می خواهیم با دنیا دشمنی داشته باشیم البته بحث اسرائیل جداست.

وزیر دولت سازندگی در پاسخ به این سوال که مگر عقب نشینی در زمان خاتمی باعث شد که دشمن از فشارها دست بردارد گفت: آنها نهایتا ایران را محور شرارت خواندند اما در حال حاضر ما را خود شرارت می دانند.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...