نسخه چاپی

سیدحسن نصرالله، صهیونیست‌ها را علیه نتانیاهو شوراند

سیدحسن‌الله نشان داد استاد جنگ روانی است؛ او صهیونیست‌ها را علیه نتانیاهو شوراند.

به گزارش نما سیدحسن‌الله نشان داد استاد جنگ روانی است؛ او صهیونیست‌ها را علیه نتانیاهو شوراند.

روزنامه الرأی الیوم به قلم عبدالباری عطوان، به بررسی سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت: عده‌ای به سبب شایعاتی که در رسانه‌های اسرائیلی و حتی توسط برخی از طرفداران سیدحسن نصرالله منتشر شده بود گمان می‌کردند که او شنبه‌شب رنگ پریده و رنجور در میان پزشکان و پرستاران در حالی که روی یک تخت سفید یا ویلچر نشسته است بر صفحه نمایشگر تلویزیون المیادین ظاهر خواهد شد، اما ناامید شدند و نصرالله در حالی که مثل همیشه لبخند می‌ز‌د و فاخر سخن می‌گفت، با ذهنی تیز و افکاری منسجم در رسانه ظاهر شد و برای ده‌ها میلیون بیننده‌ای که منتظر دیدنش بودند نقشه‌راه ‌مرحله بعدی و تحلیلی راهبردی و جامع از حوادث و تحولاتی که در منطقه رخ داد و رخ می‌دهد و احتمالا رخ بدهد ارائه داد و در اظهارات خود به حجم بزرگی از اطلاعاتی که بار اول بود آنها را فاش می‌کرد استناد کرد.

سیدحسن نصرالله در اظهارات خود ثابت کرد که نه تنها سید مقاومت است بلکه فرمانده جنگ روانی هم هست. او ترس بیشتری به جان اسرائیلی‌ها انداخت و آنان را علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل که آنها را می‌فریبد و برای اهداف انتخاباتی یا شخصی (مثل اتهام فساد) و ماجراجویی نظامی آماده می‌شود و برای اسرائیلی‌ها پرهزینه و فاجعه‌آمیز خواهد بود، بسیج کرد.

آنچه در سخنان سیدحسن نصرالله نظر همه به ویژه اسرائیل و متحدان عربی آن را جلب کرد، چند موضوع اصلی درباره تصویر آینده بود؛

-تاکید او بر این نکته که حزب‌الله به میزان کافی موشک‌های دقیق و نقطه‌زن دارد که می‌توانند هدف‌های مهم نظامی و مدنی اسرائیل مانند فرودگاه‌ها اعم از نظامی یا غیرنظامی، نیروگاه‌های آب و برق، مخازن آمونیاک در حیفا و دورتر از آن و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای دیمونا را هدف قرار دهند.

- اظهارات صریح و روشن او که نخستین بار از ادامه حمله به الجلیل و آزادسازی آن به عنوان بخش اصلی راهبرد مقاومت گفت و این که این حمله آن طور که نتانیاهو و دستگاه‌های اطلاعاتی ناکارآمدش می‌گویند نه فقط از طریق چهار تونل بلکه از همه مرزها خواهد بود.

- همه جای فلسطین میدان جنگ آینده خواهد بود و موشک‌های مقاومت همه شهرها و مهمتر از همه تل‌آویو را هدف قرار خواهند داد.

- هر لحظه ممکن است برای تعامل به گونه‌ای متفاوت با تجاوزگری‌های اسرائیل در سوریه، تصمیمی توسط سوریه و محور مقاومت اتخاذ شود که این تعامل ممکن است شامل هدف قرار دادن تل‌آویو باشد. محور مقاومت قبلا به امور داخلی اولویت می‌داد، اما اکنون در موضعی قوی‌تر برای تعامل مستقیم با تجاوز اسرائیل ایستاده است به عبارت دیگر دوران سکوت و عدم واکنش به پایان رسیده است.

این نظر نصرالله قابل ستایش است که گفت: «اعتراف ترامپ به شکست در سوریه و منطقه و خارج کردن نیروهایش از آن باعث شد برخی کشورهای عربی شتاب‌زده به سمت دمشق بروند و دل ما را خنک کرد». و همچنین گفت: «رهبری سوریه نامه‌ای را که عمر البشیر از سوی عربستان و کشورهای خلیج(فارس) حامل آن بوده نپذیرفته است. آن نامه متضمن درخواست بازگشت به اتحادیه عرب بود و رهبری سوریه به البشیر گفت که به آنها بگوید هر کس سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کرده است خودش هم باید این کشور را به آن بازگرداند. این همان سوریه‌ای است که می‌شناسیم با همان غرور و عزت نفس و پایبندی به اصول در سخت‌ترین شرایط».

۱۳۹۷/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...