نسخه چاپی

دانمارك خواستار تحریم‌های بیشتر اروپا علیه روسیه شد

وزیر امور خارجه دانمارك از كشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست تا در حمایت از اوكراین در تنش با روسیه در دریای آزوف، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسكو اعمال كنند.



به گزارش نما، «آندرس ساموئلسن» وزیر امور خارجه دانمارک امروز (سه شنبه) از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست تا در حمایت از اوکراین در تنش با روسیه در دریای آزوف، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کنند.

او در بیانیه‌ای مدعی شد: «من معتقدم اتحادیه اروپا باید به رفتار تهاجمی روسیه واکنش نشان دهد.»

پیشتر وزارت امور خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد آندرس ساموئلسن قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه با پاولوف کلیمکین، همتای اوکرایی خود دیدار کند و دو طرف درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌های بین کی‌یف و مسکو در دریای آزوف گفتگو کنند.

یک منبع دیپلماتیک در دانمارک هفته گذشته به رویترز گفته بود اتحادیه اروپا هفته جاری درصدد انتشار یک یادداشت رسمی دیپلماتیک برای روسیه است تا هرچه سریعتر نسبت به آزادی ۲۴ ملوان نیروی دریایی اوکراین که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در دریای آزوف بازداشت شدند، اقدام کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است طی نشستی که روز پنجشنبه برگزار می‌شود درباره مسائل مختلف از جمله اوکراین بحث و تبادل نظر کنند.

اتحادیه اروپا هفته گذشته اولین دور از تحریم‌ها علیه سوریه را در چارچوب نظام جدید مربوط به تسلیحات شیمیایی اعمال کرد که شامل ۱۱ فرد و پنج نهاد می‌شد. این اتحادیه همچنین مدیر سازمان اطلاعات روسیه و معاون وی را در ارتباط با حادثه سالزبری (مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس و دخترش در شهر سالزبری انگلیس) تحریم کرد.


۱۳۹۷/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...