نسخه چاپی

وكیل سابق ترامپ پشت درهای بسته شهادت می‌دهد

مایكل كوهن، وكیل سابق دونالد ترامپ هفته آینده پشت درهای بسته در كمیسیون اطلاعات كنگره آمریكا شهادت خواهد داد.



به گزارش نه، مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ که ماه گذشته به جرم نقش داشتن در پرداخت حق السکوت به زنانی که رئیس‌جمهور آمریکا با آنها رابطه غیراخلاقی داشته است و دروغ گفتن به کنگره درباره پروژه پیشنهادی برج ترامپ در روسیه، به سه سال حبس محکوم شد قرار است هفته آینده در کمیسیون اطلاعات کنگره آمریکا پشت درهای بسته شهادت دهد. پیش از این یک بار دیگر نیز کوهن در کنگره حضور یافت و در مورد این پرونده شهادت داد.

مایکل کوهن که به جرایمی از جمله انحرافات مالی در مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 محکوم شده قرار است ماه مارس به زندان برود. اما از اینکه باید در کنگره شهادت دهد ابراز نگرانی کرده، زیرا خانواده‌اش از سوی ترامپ تهدید شده اند.

آدام شیف، نماینده دموکرات کمیسیون اطلاعات کنگره، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آقای کوهن نگرانی‌هایش را درباره امنیت خود و خانواده‌ به اطلاع کمیسیون رسانده است. این نگرانی‌ها با سخنان نامناسب رئیس‌جمهور و وکیل مدافع او شدت یافته است. حملات به خانواده کوهن باید متوقف شود».

هفته پیش، مایکل کوهن گفت ترامپ او را تهدید کرده است که نباید پیش از جلسه علنی کنگره در تاریخ 7 فوریه در مقابل کمیسیون اطلاعات شهادت دهد. کوهن در دادگاهی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در منهتن در دفاع از خود گفت به دستور دونالد ترامپ پرداخت‌ها را انجام داده است؛ اما رئیس‌جمهور و وکلای او ادعا می‌کنند این پرداخت‌ها یک مسئله شخصی بوده و ربطی به انتخابات نداشته است.


۱۳۹۷/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...