نسخه چاپی

شلیك موشك‌های بالستیك به مواضع ائتلاف سعودی در یمن

ارتش یمن در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به مناطق مختلف این كشور، شش فروند موشك بالستیك به سمت مواضع این ائتلاف شلیك كردند.

به گزارش نما، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شش فروند موشک بالستیک «زلزال 1» به سمت تجمعات مزدوران ائتلاف عربی شلیک کردند.
شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد چهار فروند از این موشک‌ها به سمت مواضع ائتلاف متجاوز در «السدیس» و دو موشک دیگر به سمت تجمعات مزدوران سعودی در صحرای «البقع» نجران شلیک شد.
در ادامه این گزارش آمده، در پی انفجار یک خودروی نظامی ائتلاف با بمب در صحرای «الاجاشر» نجران، چندین نفر از مزدوران ائتلاف کشته شدند.
شنبه هفته جاری، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به کسانی که به دنبال نقض توافق‌های صلح در این کشور هستند، هشدار داد.
سرتیپ ستاد «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع یمن گفت که تسلیحات بازدارنده‌ای که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اختیار دارند، علیه کسانی که توافق‌های صلح را نقض می‌کنند، استفاده خواهد شد؛ توافق‌هایی که مردم یمن برای پایان دادن به تجاوز اشغالگران و محاصره یمن و تحقق صلح در این کشور، به آن‌ها چشم امید دارند.
یگان موشکی یمن در طول سال‌های تجاوز ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد.
این یگان در ابتدای کار خود از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کرد ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان۲ و بدر۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.


۱۳۹۷/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...