نسخه چاپی

كلید اقتصاد كشور در دوران تحریم در دست وزیرنفت است

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینكه كلید اقتصاد كشور در دوران تحریم در دست وزیرنفت است، گفت: وزیر نفت همه درب‌ها را قفل كرده و روابط نفتی ما را با شركای سنتی‌مان به هم زده و همه این كارها تنها با یك هدف است، آن هم اینكه به مردم فشار بیاورند تا نظام را تسلیم آمریكایی‌ها كنند.

به گزارش نما، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۹ بهمن ۹۷) گفت: آقای رئیس‌جمهور! همانطور که می‌دانید، کلید اقتصادی کشور در دوران تحریم در دست وزیر نفت است، آقای زنگنه وزیر نفت کلید را گرفته و همه درب‌ها را قفل کرده و کلید را در جیب خود گذاشته است. همه روابط نفتی ما را با شرکای سنتی‌مان به هم زده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه داشت: قرارداد ما با چین که طالب تولید و خرید یک میلیون بشکه نفت در روز بوده را برهم زده، قرارداد گازی ما را با پاکستان لغو کرده، قرارداد گازی ما را با هند به هم زده،ما از طریق همین کشورهای همسایه مثل ترکمنستان، ترکیه و عراق به خوبی می‌توانستیم و می‌توانیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را بی‌اثر کنیم.

وی افزود: زنگنه روابط نفتی و گازی ما با این چند کشور را دچار تنش کرده، آنچه می‌فهمیم، قفل کردن دربها تنها با یک هدف انجام می‌شود، آن هم اینکه به مردم ایران فشار بیاورند تا نظام را تسلیم آمریکایی‌ها کنند که کور خوانده‌اند چنین چیزی محقق شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: شما و ایشان امید به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا هستید که روابط نفتی و گازی ما را با شرکای سنتی برهم زدید، آقای روحانی! اگر در این جمله صادق هستید که می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید، کلید اقتصاد را از آقای زنگنه که ضربات جبران‌ناپذیر تاریخی به کشور و مردم ایران وارد کرده و کشور را از صدها میلیارد دلار درآمد محروم کرده پس بگیرید.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آیا اگر دشمن‌ترین مردم ایران می‌خواست مردم را در موضوع سبد کالا ناراحت کند، بیشتر از این روشی که انجام دادید ناراحت می‌شدند؟ قطعا نه، هر چه گفته شد عمل نشد، گفتند به هر فردی که درآمدش در ماه زیر ۳ میلیون تومان است سبد کالا پرداخت می‌شود، چرا نشده؟ اگر نمی‌توانستید چرا گفتید، اگر گفتید چرا درست عمل نمی‌کنید.

وی افزود: گفتند به همه بیمه شدگان تأمین اجتماعی سبد کالا پرداخت می‌شود، چرا به برخی از آنها پرداخت نشده؟ شما باید اول به آنهایی که هیچ درآمدی نداشتند سبد کالا پرداخت می‌کردید.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ آقای شریعتمداری! چرا از تأمین اجتماعی در دولت حمایت نمی‌کنید؟ گزارش دهید ۵۰ هزار میلیارد تومانی که بخشی از طلب تأمین اجتماعی از دولت بوده و در قانون بودجه ۹۷ مصوب شده، چرا عملیاتی نشده؟ آقای وزیر رفاه! چرا ماده ۱۲ قانون برنامه ششم را دنبال نمی‌کنید؟ برای متناسب‌سازی حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی شود. آیا می‌دانید دریافتی عمده بازنشستگان کارگری چه مقدار است؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای شریعتمداری! شما بگویید با دریافت ۴۲۰ هزار تومان در ماه، با درآمد ۸۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان آیا می‌توان زندگی کرد؟ آقای شریعتمداری! پیشنهاد می‌کنم این را هم قطع کنید و همه را تحت پوشش کمیته امداد ببرید.

وی افزود: آقای حجتی! مردم از نوع مواجهه شما با قیمت گوشت ناراحت‌اند، چرا برای جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور خصوصا قاچاق دام مولد اقدامی نکردید؟ چرا در شکستن انحصار واردات خوراک دام گامی برنداشتید؟

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! در حالی که امهال سه ساله وام کشاورزان را تصویب کردید،‌ چرا از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز فقط ۲ هزار میلیارد تومان آن را تخصیص دادید، اگر نداشتید چرا مصوب کردید؟ اگر داشتید خب بپردازید.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای بطحایی! به جای طرح مطالبی مثل معلم تمام وقت و پیمانی شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، بیایید همت کنید اعتبار سرانه مدارس را تأمین کنید، بیایید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را بیاورید، دنبال کنید مطالبات فرهنگیان همانند مابقی کارکنان دولت پرداخت شود، جلوی خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش را که ضربه مهمی به نظام تعلیم و تربیت است را بگیرید.

۱۳۹۷/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...