نسخه چاپی

روسیه از ارتباط رئیس مخالفان ونزوئلا با آمریكا خبر داد

سخنگوی كرملین از ارتباط «خوان گوایدو» با واشنگتن پیش از آنكه وی علیه نیكلاس مادورو كودتا كند، خبر داد.

به گزارش نما، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد «خوان گوایدو» پیش از آنکه خود را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کند با واشنگتن در تماس بوده است.

این سخنگو افزود: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا غیرقانونی است. روسیه پیامد‌های این تحریم‌ها را برای خود ارزیابی می‌کند.

چهارشنبه گذشته خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا نامید و آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. برخی کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین نیز به تبعیت از آمریکا، ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناختند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

گوایدو همچنین خواستار برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در کمتر از ۶ یا ۹ ماه آینده شد. این در حالی است که نیکلاس مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا انتخاب شد. مادورو آمریکا را متهم به طراحی کودتا علیه دولت قانونی خود کرد و قول داد در قدرت باقی بماند.

در همین راستا رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا روز گذشته با حضور در جمع نیروهای نظامی اعلام کرد نیروهای مسلح باید برای هر سناریویی آماده باشند. خورخه آرازا، وزیر خارجه ونزوئلا، نیز ضمن انتقاد از دولت واشنگتن، آن را یک محرک برای از بین بردن حکومت کاراکاس معرفی کرد.


۱۳۹۷/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...