نسخه چاپی

«اعتماد» هم دلواپس شده است؟!

روزنامه اعتماد از رسانه‌های حامی دولت و به مدیرمسئولی الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب تهران در یادداشتی همه آنچه را كه ساز و كار مالی اروپا در رابطه با ایران نامیده می‌شود، بی اثر در وضع معیشتی مردم ایران و در واقع اجرای دستورالعمل‌های امریكا نامید. اصلاح طلبان منتقدان SPV را همواره به تمسخر دلواپس می‌نامیدند.


به گزارش نما روزنامه اعتماد از رسانه‌های حامی دولت و به مدیرمسئولی الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب تهران در یادداشتی همه آنچه را که ساز و کار مالی اروپا در رابطه با ایران نامیده می‌شود، بی اثر در وضع معیشتی مردم ایران و در واقع اجرای دستورالعمل‌های امریکا نامید. اصلاح طلبان منتقدان SPV را همواره به تمسخر دلواپس می‌نامیدند.
در یادداشت روزنامه اعتماد با عنوان «اروپا به ما بدهکار است» به قلم «عبدالرضا فرجی راد» مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی آمده که: «به نظر می‌رسد چیزی که اروپا با عنوان ساز و کار ویژه مالی دنبال می‌کند، چیزی نیست که بتواند تحول عمده‌ای در روابط تجاری میان ایران و اروپا یا حتی در وضعیت اقتصادی ایران و مردم ایران ایجاد کند... آنچه اکنون در شورای اروپا مورد بحث قرار می‌گیرد چیزی نیست جز ایجاد یک کانال مالی برای تأمین کالا‌هایی مانند غذا و دارو و کالا‌های مشابه آن. کالا‌هایی که دولت ایالات متحده امریکا ادعا می‌کند مورد تحریم واقع نشده‌اند و ممانعتی در جهت تجارت آن‌ها ایجاد نشده است... چنین اقدامی در واقع اجرا کردن دستورالعمل واشنگتن است یعنی اجرای کامل تحریم‌های امریکا و ایجاد کانال مبادله‌ای برای کالا‌هایی که به ادعای امریکا مشمول تحریم‌ها نیستند». فرجی راد در ادامه نوشت: «به این طریق اروپایی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند بدون اینکه هیچ فشاری تحمل کنند با یک تیر دو نشان بزنند. هم خودشان را از تهدید تحریم‌های امریکایی رها کرده‌اند و هم تصور می‌کنند که فشار‌های ایران و مطالبات ایران کمتر می‌شود».
این در حالی است که این روز‌ها برخی دولتمردان تلاش می‌کنند چهره‌ای اهل تعامل و وفادار به برجام و تعهدات از اروپایی‌ها به افکار عمومی ارائه کنند.

۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...