نسخه چاپی

اعلام آمادگی اسلواكی برای تداوم همكاری‌ها و رایزنی‌ها با ایران

سید عباس عراقچی در ادامه سفر به برخی‌كشورهای اروپایی؛ روز سه‌شنبه به «براتیسلاوا» - پایتخت اسلواكی - سفر و با معاونان وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد این كشور دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما، عراقچی در این دیدار‌ها در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه بویژه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی و همچنین تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی به تبادل نظر پرداخت.

همچنین در این دیدارها، ضمن ابراز امیدواری به نهایی شدن هر چه سریع‌تر سازوکار مالی اروپایی برای پوشش همکاری‌های اقتصادی، بر حمایت از توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید و آمادگی طرف اسلواک برای تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها اعلام شد.

به گزارش میزان، سید عباس عراقچی در ادامه سفر به برخی کشورهای اروپایی، با دبیر کل (قائم مقام) وزیر امور اقتصادی و دیجیتال اتریش نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن مروری بر تحولات مثبت روابط دوجانبه به ویژه سفر رئیس جمهور سابق اتریش به کشورمان در سپتامبر ۲۰۱۵ و سفر رئیس جمهور ایران در ژوئیه ۲۰۱۸ به اتریش، از روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی به ویژه افزایش قابل توجه حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور ابراز خرسندی کردند.

عراقچی رئیس ستاد اجرای برجام در این دیدار ابراز امیدواری کرد با راه اندازی SPV(کانال مالی ایران - اروپا) از سوی کشور‌های اروپایی و بهره‌برداری از آن، بنگاه‌های اقتصادی دو کشور بتوانند همکاری‌های خود را بیش از پیش توسعه و تعمیق بخشند.

استرل نیز ضمن یادآوری تعاملات دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی، بر حمایت دولت و وزارت امور اقتصادی و دیجیتال اتریش از گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش میزان، سید عباس عراقچی که برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش در وین بسر می‌برد، روز گذشته نیز با آقای «شیدر» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که تعدادی از اعضای کمیسیون از جمله رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور حضور داشتند طرفین در خصوص مناسبات دوجانبه بویژه همکاری‌های پارلمانی، تحولات منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند.

آقای شیدر ضمن اشاره به اهمیت حفظ برجام، توسعه روابط دوجانبه و اهمیت نقش ایران در منطقه، بر تداوم رایزنی‌های پارلمانی با ایران تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از موافقت مجلس شورای اسلامی برای سفر هیئت پارلمانی اتریش به تهران اظهار داشت مایلیم با مقامات ایرانی پیرامون مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو‌های بیشتری داشته باشیم.

عراقچی نیز با تقدیر از مواضع سازنده اتریش درباره برجام، از تاخیر زیاد اروپا در راه اندازی ساز و کار مالی با ایران انتقاد کرد و افزود: بهم خوردن تعادل برجام، تبعات زیادی را برای منطقه، اروپا و جهان در پی خواهد داشت. دولت آمریکا بدلیل دوری از منطقه درکی از شرایط ندارد و اروپا باید مسئولیت تاریخی خود را انجام دهد.

برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام پس از ۲۲ ماه مذاکرات رسمی و فشرده ۲۳ تیر ۹۴ بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۵+۱ در شهر وین - پایتخت اتریش - منعقد و ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ رژیم آمریکا از آن خارج شد.


۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...