نسخه چاپی

روحانی: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما بود

رئیس جمهور با تبریك عید بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به روح بلند امام، شهدا و ملت بزرگ ایران، بزرگترین هنر امام خمینی (ره) را اعتماد به مردم دانست و تاكید كرد: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما بود.

به گزارش نما، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت صبح چهارشنبه در آستانه چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید میثاق کردند.

رئیس جمهور با تبریک عید بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به روح بلند امام، شهدا و ملت بزرگ ایران، بزرگترین هنر امام خمینی (ره) را اعتماد به مردم دانست و تاکید کرد: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما و معمار انقلابی بود که صرفا با ایستادگی مردم در برابر قدرتهای داخلی و خارجی پیروز شد.

وی تصریح کرد: عید بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به روح بلند امام، شهدا و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

روحانی گفت: انقلاب اسلامی، حادثه استثنایی تاریخ بود؛ فقیه مجاهدی از حوزه علمیه و با مرجعیت مردم، اسلام و هویت ملی را در خطر دید.
وی اظهار داشت: اجتهاد امام (ره) و جهاد مردم، حجت را برای نجات اسلام و ایران بر همه تمام کرد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم این سرزمین همواره عاشق دین و اهل بیت(ع) بوده اند.
وی افزود: امام بخشهایی از دین را که کمتر سخن از آن گفته می شد، برای مردم تفسیر کرد.
روحانی گفت: امام مردم را به آینده بهتر، سرزمین مستقل، حاکمیت مردم و موازین اسلامی امیدوار کرد.
وی اظهار داشت: امیدی که امام در مردم آفرید، جامعه میلیونی ایران را بسیج کرد؛ امری بی‌نظیر در تاریخ؛ ضمن اینکه امام ثابت کرد که مخاطب امر به معروف و نهی از منکر، می تواند استبداد داخلی و استعمار خارجی باشد.
روحانی گفت: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما و معمار انقلابی بود که صرفا با ایستادگی مردم در برابر قدرتهای داخلی و خارجی پیروز شد.

وی تصریح کرد: امام به جای حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی اعلام کرد. ضمن اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برآمده از نظر امام بود و با رای اکثریت مردم تثبیت شد.

رئیس جمهور گفت: روزی که مردم به یکی از دو اصل اسلامیت و جمهوریت تردید کنند؛ نظام در خطر خواهد بود.

وی اظهار داشت: با شعار جمهوری اسلامی بود که امام در مدت کوتاهی قانون اساسی را طی دو مرحله به تایید مردم رساند.

روحانی خاطرنشان کرد: آمریکا فقط نسبت به ایران بد عهد نیست، با اروپا و چین و قوانین جهانی هم عهد شکنی کرد. همچنین مشکلات ما عمدتا به فشار آمریکا و اذنابش بر می گردد؛ ظلم است کسی نظام و دولت را سرزنش کند

وی افزود: مبنای عهد و پیمان صرفا این نیست که طرف مقابل تا کی متعهد می ماند؛ پایبندی به عهد افتخار و جزو اعتقادات ماست.

رئیس جمهور گفت: بالاترین افتخارات سالهای اخیر، مذاکرات قدرتمند با قدرتها و پیروزی اخلاقی، حقوقی و سیاسی بر آنها بود.

وی تصریح کرد: بزرگترین فشار اقتصادی طی 40 سال گذشته را علیه ملت ایران طراحی کرده اند؛ اگر همه در کنار هم باشیم، در این مرحله هم سربلند می شویم


۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...