نسخه چاپی

حضور جریان‌ساز

جنگ نرم و ایجاد تردید در باورها نسبت به گذشته انقلاب اسلامی

عکس خبري -جنگ نرم و ايجاد ترديد در باورها نسبت به گذشته انقلاب اسلامي

انقلاب اسلامی در طول چهار دهه اخیر همواره در مواجهه با جنگ نرم دشمن قرار داشته است. یكی از مهم‌ترین سناریوهای‌ تهاجمی دشمن در عرصه جنگ نرم و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، تلاش برای ایجاد تردید در باورها نسبت به گذشته انقلاب اسلامی است.


انقلاب اسلامي در طول چهار دهه اخير همواره در مواجهه با جنگ نرم دشمن قرار داشته است. يکي از مهم‌ترين سناريوهاي‌ تهاجمي دشمن در عرصه جنگ نرم و در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي، تلاش براي ايجاد ترديد در باورها نسبت به گذشته انقلاب اسلامي است. دشمن تلاش دارد ملت ايران را نسبت به آنچه در دهه‌هاي اخير در اين کشور گذشته است، دچار ترديد کرده و اين‌گونه القا کند که تصويري که از گذشته انقلاب براي نسل جوان امروز ساخته‌اند، تصويري واقعي نيست.
در اين ميان، گسترش ماهواره‌ها و رسانه‌هاي متنوع، به ویژه در فضاي مجازي، اين فرصت را براي معاندان و دشمنان انقلاب اسلامي ايجاد کرده است که در مسير ترديدافکني مبسوط‌اليد شوند. برخي مناقشات و اختلافات جناحي‌ـ حزبي گروه‌هاي سياسي امروز نيز بسترساز فرصت‌طلبي ضد انقلاب و دشمن شده است. فقدان آثار مکتوبي که متناسب با ذهنيت مخاطب امروز و نسل چهارم انقلاب تدوين شده و با صراحت و توان اقناع‌سازي بالا به اين شبهات پاسخ دهد، کمک کار دشمنان ملت شده است.
برای مقابله با این هجمه فراگیر در فضای مجازی باید اقدامی درخور از اردوگاه نیروهای انقلاب و نظام اسلامی صورت گیرد. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مسئولان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به این امر خطیر چنین تأکید ورزیدند: «دستگاه‌هاي مختلفي در فضاي مجازي حضور دارند، اما حضور در اين فضا بايد يک حضور جريان‌ساز باشد، ضمن اينکه بهترين راه شناسايي و ارتباط با گروه‌هاي مؤثر فرهنگي و يافتن سؤال‌ها و سرنخ‌هاي فکري آنان، استفاده از فضاي مجازي است.»(1397/11/7)
حضور جریان‌ساز در فضای مجازی و تلاش برای پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات و شبهات مطرح شده نیازمند تلاش در سطوح گوناگون است. اولین سطح تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های فعال فرهنگی از شوراي‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی تا سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد است تا با جهت‌گیری‌های کلان خود بستر را برای تقویت جبهه انقلاب در عرصه فرهنگ هموار کنند. در این راستا، در سطح میانی نیازمند تشکیل اتاق فکرهایی هستیم که نخبگان فکری، رسانه‌ای و هنری اعضای آن را تشکیل دهند و راهبردها و سناریوهای مواجهه با آفند دشمن در جنگ نرم را طرح‌ریزی ‌کنند. در سطح عملیاتي نيز فعال شدن تشکل‌های خودجوش انقلابی ضرورتی است که می‌تواند به حضور جریان‌ساز در فضای مجازی بینجامد و دشمن را در جبهه فضای مجازی ناکام بگذارد.

۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...