نسخه چاپی

راز اهمیت زیاد ونزوئلا از نگاه رسانه روسی

بر اساس برآورد آماری شبكه راشاتودی، برخورداری ونزوئلا از ­بیشترین ذخایر نفتی جهان با داشتن بیش از ۳۰۰ میلیارد بشكه نفت، علت اهمیت زیاد این كشور است.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی راشاتودی در حساب توئیتری خود با انتشار تصویری حاوی جدول مربوط به ذخیر منابع نفتی ده کشور دارنده بیشترین ذخایر نفت جهان در بخش گرافیک هفته خود، پرسیده است: آیا باز هم از اینکه چرا این قدر ونزوئلا مهم است تعجب می‌کنید؟ در این جدول، مقام اول بیشترین ذخایر نفتی جهان را ونزوئلا با داشتن بیش از ۳۰۰ میلیارد بشکه نفت به خود اختصاص داده است.

پس از ونزوئلا، عربستان قرار دارد که ذخایر نفتی آن بیش از ۲۶۶ میلیارد بشکه تخمین زده شده است. طبق این جدول، کانادا با بیش از ۱۶۹ میلیارد بشکه در مقام سوم و ایران با داشتن بیش از ۱۵۸ میلیارد بشکه ذخایر نفتی در مقام چهارم جهان قرار گرفته است.

طبق جدول منتشر شده از سوی راشاتودی، عراق با بیش از ۱۴۲ میلیارد بشکه، کویت با بیش از ۱۰۱ میلیارد بشکه، امارت با بیش از ۹۷ میلیارد بشکه، روسیه با ۸۰ میلیارد بشکه، لیبی با بیش از ۴۸ میلیارد بشکه و در نهایت، آمریکا با بیش از ۳۹ میلیارد بشکه مقام‌های پنجم تا دهم کشور‌های دارنده بیشترین ذخایر نفتی را به خود اختصاص داده اند.

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...