نسخه چاپی

هشدار درباره تشدید اخراج‎ها در سال ۹۸

نماینده كارفرمایان در شورای عالی كار با اشاره به اینكه ارزش پول ملی به یك سوم تقلیق یافته گفت: واحدهای تولیدی كوچك و متوسط تاب آوری بسیار كمی در مقابل فشارهای سخت اقتصادی دارند و اگر این روال ادامه یابد ریزش نیروی كار زیادی خواهیم داشت.

به گزارش نما، علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران برای سال 98 گفت: اینکه کارگران می گویند کارفرمایان در جلسه کمیته دستمزد شرکت نداشتند کم لطفی است. دلیل عدم حضور کارفرمایان در جلسه قبلی کمیته دستمزد ماموریت بود. کارفرمایان در ماموریت کاری بودند و چون در تهران حضور نداشتند در جلسه حاضر نشدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید کارگران را قبول داریم افزود: در حال حاضر ارزش پول ملی بدون هیچ اتفاق خاصی به یک سوم تقلیق یافته است. اگر نگاهی به آمارها کنید مشاهده می کنید که در حال حاضر بسیاری از واحدهای خرد و متوسط با توجه به کمبود مواد اولیه و بازار در حال تعطیلی یا کار با ظرفیت پایین هستند. همین موضوع شرایط زندگی برای کارگران و کارفرمایان را بسیار سخت کرده است. نسبت به یک سال گذشته ارزش 10هزار تومان به 3هزار تومان تقلیل یافته است.

آهنی ها ادامه داد: افزایش هزینه های زندگی از یک سو، و از سوی دیگر مشکلات کارفرمایان باعث شده این روزها نه تنها حال اقتصادی کارگران خوب نیست، بلکه کارفرمایان هم حال و روز خوشی ندارند. درحال حاضر صنایع بزرگ مانند نفت ،گاز و پتروشیمی و مواد معدنی شرایط بسیار بهتری نسبت به صنایع کوچک و متوسط دارند. اما با توجه به اینکه منابع اصلی شان از منابع اصلی کشور است می توانند ارزش افزوده خوبی برای کشور داشته باشند، در همین راستا شرایط بهتری در وضعیت اقتصادی خود دارند.کارفرمایان شرایط خوبی برای افزایش دستمزد در حد بالا ندارند، دولت باید برای کارگران و کارفرمایان فکر اساسی کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار بیان کرد:واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تاب آوری بسیار کمی در مقابل فشارهای سخت اقتصادی دارند و اگر این روال بدون توجه و برنامه ریزی از سوی دولت ادامه پیدا کند، واحدهای تولیدی با مشکل و ریزش نیرو در کار مواجه خواهند شد و این موضوع برای کارفرمایان ناپسند است و تمام تولید کنندگان کوچک و متوسط در مقابل آسیب های جدی قرار گرفته اند. باید همچنان که بخش نیروی کار را تقویت می کنیم، بخش کارفرمایان صنایع کوچک و متوسط که بیش از 90 درصد را به خود اختصاص داده است تقویت شود.

وی با بیان اینکه ما از دولت بابت بالا نگه داشتن قیمت دلار گلایه مند هستیم اظهار داشت:دلار را بالا نگه داشته اند تا کشور را بچرخانند. اما این هزینه از جیب صنایع کوچک و متوسط می رود. کارفرمایان نیز مانند کارگران مطالبه دارند و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...