نسخه چاپی

علت انتشار شایعه مذاكره ایران و آمریكا

كارشناس روابط بین‌الملل هدف از انتشار شایعاتی درباره مذاكره ایران و آمریكا را تبلیغ انتخاباتی در آمریكا و ایجاد تزلزل در فضای داخلی در ایران خواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمیدرضا طلایی نیک‌ عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و کارشناس روابط بین‌الملل با حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از خبرگزاری فارس بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید در خصوص انتشار شایعاتی در مورد گفت‌وگوهای ایران و آمریکا اظهارداشت: داغ شدن شایعات و فضاسازی در مورد مذاکره ایران و آمریکا با هدف انتخاباتی در آمریکا و ایجاد تزلزل در فضای داخلی در ایران دنبال می‌شود.

وی افزود: خط سازش و تزلزل با اقتصاد مقاومتی مغایر است و فضاسازی و شایعات بی‌اساس مبنی بر مذاکرات پنهانی ایران و آمریکا برای تقویت خط سازش و بهره‌برداری در رقابت‌های انتخاباتی این کشور است.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به هراس آمریکا و غرب از تکمیل شدن پازل‌های اقتصاد مقاومتی در ایران یادآور شد: با کامل‌تر شدن ابعاد عملیاتی اقتصاد مقاومتی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و سایر فشارهای سیاسی-روانی دشمنان تقویت خواهد شد، لذا دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی مبنی بر گفت‌وگوهای غیر رسمی یا پنهان با آمریکا در دستور کار دشمنان و برخی عوامل خط سازش داخلی قرار دارد.

طلایی‌نیک با بیان اینکه نظام بر مبنای اصول عزت، حکمت و مصلحت در دیپلماسی هسته‌ای عمل کرده و تغییر اصولی در مواضع نظام در دیپلماسی هسته‌ای و سایر تحولات منطقه‌ای و خارجی مشاهده نمی‌شود، یادآور شد: ایران با دستیابی مستمر به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز توأم با ادامه مذاکرات هسته‌ای به دنبال هزینه‌های حداقلی و دستاوردهای حداکثری است.

وی تلفیقی از برخی واقعیت‌ها و شایعات در این فضا سازی اخیر را از شگردهای عملیاتی-سیاسی غرب خواند و یادآور شد: برخی از جزئیات و مطالب توأم با برخی دروغ‌ها برای ایجاد پذیرش در مخاطب و جریان‌سازی افکار عمومی به طور ماهرانه‌ای ارائه می‌شود.

این استاد دانشگاه برخی اطلاعات مطرح شده در رابطه با مذاکرات محرمانه یا غیر آشکار بین ایران و آمریکا را به همان محتوای مذاکرات 1+5 با ایران مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از این اطلاعات در مذاکرات بین ایران و 6 کشور طی 6 ماه گذشته در چند نوبت مطرح شده و موضوع جدیدی نیست.

طلایی‌نیک تلاش کانون‌های عملیاتی-سیاسی علیه اقتصاد مقاومتی و انسجام داخلی علیه ایران در شایعه اخیر را با تلفیق برخی جزئیات و واقعیات مذاکرات قبلی و اضافه کردن برخی دروغ‌ها و شایعات خواند.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...