نسخه چاپی

رضا طلايي نيك:

كشاندن پای هاشمی به انتخابات تكرار اشتباهات است

عضو ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: كشاندن هاشمی به عرصه انتخابات تكرار اشتباهات سال 84 است. چون آقای هاشمی در انتقال تجارب و مشورت دهی به مجموعه نظام بهتر از ورود مستقیم به رقابت می‌توانند مؤثر باشند و برخی سوء استفاده‌ها از آقای هاشمی نباید با ورود مجدد ایشان به عرصه رقابتی، زمینه آسیب‌‌های جدیدی را ایجاد كند.

به گزارش نما، رضا طلایی نیک، عضو ادوار مجلس شورای اسلامی و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به این سوال که مسائل اخیر مربوط به بحث سازش و گفت‌وگو با آمریکا از کجا نشأت می‌گیرد، گفت: کارگزار اصلی ایجاد فضای سازش و مذاکره با آمریکا در خارج از کشور است. اما در داخل کشور نیز بهره‌برداری انحرافی از این مسئله در حال انجام است.

می‌خواهند نظام را از پرداختن به اقتصاد مقاومتی منصرف کنند

وی افزود: هدف از طرح این قضیه در خارج از کشور و بخصوص در آمریکا، استفاده انتخاباتی و نیز پر کردن خلأ تنزّل غرب در مواجهه با ایران است. در عین حال در داخل کشور نیز برای فرافکنی، بهره‌برداری‌های انتخاباتی و همچنین کم کردن مشی اصولی نظام از پرداختن اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود.

طلایی نیک در ادامه با بیان اینکه برخی از واقعیت‌ها در این قضیه با برخی دروغ‌ها، به طرزی ماهرانه ممزوج شده است تصریح کرد: در واقع استفاده از اطلاعات مذاکرات بین ایران و گروه 5+1 در هشت ماه گذشته و تلفیق آن با برخی شایعات برای اعتبارسازی این فضا بصورتی هدفمند در دستور کار بوده است.

نماینده سابق مجلس همچنین درباره روند فعالیت‌های گروه‌های سیاسی کشور برای مقطع انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز گفت: بیشترین تلاش‌ها در ارتباط با انتخابات برای قطب بندی فضای سیاسی در حال انجام است و در واقع به جای رقابت نامزدها؛ رقابت برای شکل دادن قطب‌های جدید انتخاباتی در حال وقوع است.

احتمال کاهش اقطاب انتخاباتی در ماه‌های آینده

طلایی نیک همچنین با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های سیاسی در ماه‌های آینده گفت: به نظر می‌رسد در انتخابات آتی بین دو تا پنج قطب تشکیل شوند که تشکیل دو قطب همزمان در درون جبهه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب توأم با قطب‌سازی جدیدی از حامیان دولت از رئوس آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تحولات ماه‌های آینده امکان کاهش این پنج قطب را نیز محتمل می‌کند بطوریکه به نظر می‌رسد رقابت اصلی فقط بین دو قطب صورت گیرد.

اصلاح‌طلبان با بحران عدم انسجام مواجه‌اند

طلایی نیک همچنین با اشاره به فعالیت‌های اصلاح‌طلبان در روزهای اخیر گفت: آنها با بحران ناامیدی و عدم انسجام مواجه‌اند و برای فائق آمدن به این دو بحران نیاز به زمان دارند.

کشاندن هاشمی به کاندیداتوری انتخابات اشتباه است

این چهره اصولگرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که تحلیل وی از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی چیست، خاطرنشان کرد: کشاندن هاشمی به عرصه انتخابات تکرار اشتباهات سال 84 است. چون آقای هاشمی در انتقال تجارب و مشورت دهی به مجموعه نظام بهتر از ورود مستقیم به رقابت می‌توانند مؤثر باشند و برخی سوء استفاده‌ها از آقای هاشمی نباید با ورود مجدد ایشان به عرصه رقابتی، زمینه آسیب‌‌های جدیدی را ایجاد کند.

طلایی نیک همچنین درباره اینکه در روزهای کنونی به چه فعالیتی مشغول است؟ به مشرق گفت: در حال حاضر کار سیاسی نمی‌کنم و مشغول ارائه مشاوره به نهادهایی مثل مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...