نسخه چاپی

ابلاغ مراتب ثبت دو اثر طبیعی به استاندار كردستان

مراتب ثبت دو اثر طبیعی در استان كردستان، در نامه هایی جداگانه از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استاندار كردستان ابلاغ شد.

به گزارش نما، در نامه‌های جداگانه از سوی علی اصغر مونسان به بهمن مراد نیا استاندار کردستان مراتب ثبت «درختان کهنسال باغ توت وردگه » و «درختان کهنسال بنه (قزوان)» ابلاغ شد.

در متن یکی از نامه‌های علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بها استاندار کردستان آمده است:

«در اجرای تبصره ماه 2 قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه 1382 و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 26975/ت 32925ه، هیئت وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «درختان کهنسال باغ توت وردگه» واقع در استان کردستان، شهرستان سنندج، 25 کیلومتری جنوب غرب، بخش مرکزی، دهستان تران، روستای بزلانه،باغ توت پایین روستا، که پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 470 مورخ 20 مردادماه 97 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذیربط استان ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند».

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...