نسخه چاپی

استفاده تبلیغاتی اوباما از طوفان

امروز "باراك اوباما" رئیس جمهور آمریكا به همراه "كریس كریستی" فرماندار جمهوریخواه نیوجرسی، از مناطق طوفان زده این ایالت بازدید می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، با عبور طوفان سهمگین سندی از سواحل شرقی آمریکا، میلیون‌ها نفر در این مناطق بدون برق هستند، شمار قربانیان به بیش از 100 نفر افزایش یافته و خیابان‌ ها به رودخانه شباهت پیدا کرده‌اند.
در همین رابطه رویترز، گزارش کرده که بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مناطق طوفان ‌زده بدون برق هستند.


​​مقامهای آمریکایی گفته ‌اند که هنوز نمی ‌توان برآورد دقیقی از میزان خسارات ‌ها ارائه داد. شهر نیویورک به شدت از این طوفان آسیب دیده و به متروی ۱۰۸ ساله این شهر خسارات عمده ‌ای وارد آمده و در برخی نقاط مجموعه ای از آب و آتش و باد شهروندان ​​آمریکایی را به چالش کشیده است.


6.jpg


 به نوشته رویترز، میلیو ها نفر از مردم نیویورک ممکن ات روزها و یا هفته ها مجبور به زندگی بدون برق باشند. برهمین اساس در صورت ادامه روند فعلی، طوفان سندی بسیار مخرب تر ازطوفان ایران خواهد بود.

تخمین های ابتدایی گویای آن است که تا کنون طوفان سندی 50 میلیارد دلار به آمریکا زیان وارد کرده و این در حالی است که بر اثر این طوفان طول امواج اقیانوس که به سواحل آمریکا برخورد می کنند به بیش از چهار متر رسیده است.

برهمین اساس ​​موسسه آی.‌اچ‌.اس گلوبال تخمین زده که این طوفان نزدیک ۲۰ میلیارد دلار خسارت به دارایی ‌ها، و از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خسارت به شرکتها و مشاغل بزند که بدین ترتیب این طوفان را در زمره مخرب ‌ترین بلایای طبیعی آمریکا به ثبت خواهد رساند.

در همین رابطه اعلام شده که قرار است امروز "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به همراه "کریس کریستی" فرماندار جمهوریخواه نیوجرسی، از مناطق طوفان زده این ایالت بازدید کنند.
رئیس جمهوری آمریکا، که کمتر از یک هفته با انتخابات فاصله دارد، نیویورک و لانگ ‌آیلند را مناطقی اعلام کرد که دچار فاجعه بزرگ شده ‌اند.

کریستی که از حامیان سرسخت "میت رامنی" رقیب جمهوریخواه اوباما محسوب می شود، از این اقدام اوباما تمجید کرده و از نحوه کمک رسانی مقامات فدرال به طوفان زدگان نیز تشکر کرده است.

نیویورک در زیر آب

وضعیت در نیویورک به گونه ای است که این شهر هم اکنون در زیر آب است و این موضوع موجب لغو ۱۵ هزار پرواز شده و سه فرودگاه بزرگ نیویورک نیز همچنان تعطیل هستند. علاوه بر این بیشتر پل ها و تونل‌ های نیویورک نیز بسته ‌اند.

7.jpg


 ​​طوفان سندی که آن را ابرطوفان نیز خوانده‌اند آب اقیانوس اطلس را تا ۴ متر و ۲۷ سانتی‌متر در کرانه‌ های شرقی آمریکا بالا آورده و منتهن جنوبی در نیویورک را در کام خود فرو برد. خیابانها تبدیل به رودخانه شده و خودروها در آب شناور هستند.

در همین رابطه شهردار نیویورک در ساعت شش بعداز ظهر سه ‌شنبه به وقت محلی آدرسی در فیس‌ بوک برای ثبت ‌نام داوطلبانی که قصد کمک رسانی به طوفان زدگان را دارند معرفی کرد.

​​شهردار نیویورک اعلام کرده که وصل برق و برقراری محدود خطوط حمل و نقل از جمله‌ اولویتهای وی است. وی صحنه ‌های نیویورک را با خرابی‌های جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

به گفته کارشناسان، طوفان سندی همچنان باعث باران شدید و سیلاب خواهد شد. این طوفان در برخی مناطق مانند ویرجینای غربی صحنه‌های عجیب و غریبی پدیده آورده به طوری که در برخی مناطق ۶۱ سانتی ‌متر برف باریده است.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...