نسخه چاپی

پای "بلك واتر" به استان مسلمان‌نشین چین باز شد

شركتی امنیتی متعلق به موسس بلك واتر با مقامات چین برای ساخت یك كمپ آموزشی در سینكیانگ، جایی كه مسلمانان اویغور سركوب امنیتی گسترده‌ای را شاهد هستند، توافقنامه‌ای امضا كرده است.

به گزارش نما، شرکت "گروه سرویس‌های پیشرو" که متخصص در حوزه تأمین امنیت و لجستیک در مناطق پرخطر است قراردادی را برای تأسیس یک مرکز آموزشی در شهری به نام کاشغر در سینکیانگ امضا کرده است. این شرکت توسط اریک پرینس، نیروی سابق عملیات ویژه آمریکا و برادر وزیر آموزش آمریکا تأسیس شده است. پرینس بنیانگذار مقاطعه‌کار نظامی آمریکا بلک واتر است که تاکنون نقش‌های جنجالی در جنگ عراق و افغانستان داشته است. کشتار ۱۴ غیرنظامی عراقی در سال ۲۰۱۷ یکی از رسوایی‌های این شرکت امنیتی است. شرکت گروه سرویس‌های پیشرو که مقر آن در هنگ‌کنگ قرار دارد قراردادهای هنگفتی در چین و برای شرکت‌های چینی در خارج از کشور از جمله در آفریقا داشته است. اما حضور این شرکت در سینکیانگ مناقشه برانگیز است زیرا مقامات چینی به دنبال سرکوب امنیتی اقلیت اویغور در سینکیانگ بوده و این کمپ آموزشی در همین راستا تأسیس می‌شود.

سخنگوی شرکت اعلام کرد: پرینس به عنوان یکی از سهامداران کوچک این شرکت از این توافق بی خبر بوده توافقی که در حال حاضر در سطح اولیه قرار دارد و باید برای تصویب نهایی به امضای همه اعضای هیأت مدیره برسد: پرینس هیچ اطلاعی درباره قرارداد اولیه این شرکت نداشته است.

نزدیک به یک میلیون نفر از اقلیت اویغور و دیگر گروه‌های اقلیت مسلمان در بازداشت‌های فراقانونی در این کمپ‌های به اصطلاح آموزشی در سینکیانگ به سر می‌برند.

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...