نسخه چاپی

زیان مرغداران ازتصمیم خلق‌الساعه دولت

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینكه امسال حدود ۶ هزارتن مرغ از كشور صادر شده است، گفت: وزیر جهاد درخواست كرده اجازه صادرات تخم مرغ از كشور داده شود اما دولت مخالف است.

به گزارش نما، محمد یوسفی با اشاره به ممنوعیت صادرات مرغ در دوماهه اسفند ٩٧ و فروردین ٩٨ به منظور تنظیم بازار شب عید، اظهارداشت:میزان کمی صادرات به کشورهای عراق و افغانستان انجام می شد ضمن اینکه امسال در کل حدود ۵ تا ۶ هزارتن صادرات مرغ انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید در کشور بسیار زیاد است، گفت: علاوه بر این شرکت پشتیبانی امور دام نیز ذخایر خود را به بازار عرضه می کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با این حال دولت به دلیل مسائل تنظیم بازاری و چون نگران افزایش قیمت در ایام شب عید است صادرات را ممنوع کرده است.

یوسفی ادامه داد:در حال حاضر مرغ دارانِ گله های تخم گذار به دلیل تولید زیاد و قیمت پایین دچار زیان شده اند اما به آنان اجازه صادرات داده نمی شود حتی با وجود آنکه وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرده اجازه صادرات تخم مرغ داده شود اما دولت این اجازه را نداده است.

یوسفی قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده را بین٩١٠٠ تا ٩٢٠٠ تومان عنوان و اضافه کرد: قیمت مرغ گرم در میادین کیلویی ٩۶٠٠ تومان و در میدان بهمن کیلویی ١٢ هزارتومان است؛ همچنین در نقاط سطح شهر نیز از ١١ هزار و ۵٠٠ تومان تا ١۴ هزارتومان قیمت ها متفاوت است.

وی درباره اینکه آیا افزایش قیمت ارز باعث نشده مرغ نیز مانند دام از کشور قاچاق شود؟، گفت: نقل و انتقال دام به آن سوی کوه ها و مرزها راحت است اما مرغ را نمی توان به راحتی منتقل کرد و این اقدام ساز و کار خودش را دارد بنابراین نمی توانند مرغ را قاچاق کنند.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درباره صادرات نباید تصمیمات خلق الساعه و ناگهانی گرفت، افزود:بازارهای صادراتی به راحتی به دست نمی آیند اما متاسفانه ما همیشه به دلیل تصمیم های ناگهانی بازارهای صادراتی‌مان را از دست می دهیم و دچار زیان می‌شویم.

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...